نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 20 خرداد 1399
ساعت 09:00

تاریخ جدید برگزاری رویداد PS5: The Future of Gaming تایید شد

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ پس از گمانه‌زنی‌های اولیه، سونی سرانجام تاریخ جدید برگزاری رویداد نمایش بازی‌های PS5 را برای روز 11 ژوئن اعلام کرده است.

سونی به تازگی از طریق یک پست در وبلاگ پلی‌استیشن، تایید کرده که رویداد اختصاصی نمایش عناوین PS5 که قرار بود هفته پیش برگزار شود، و به دلیل اعتراضات اخیر در کشور آمریکا به تعویق افتاده بود، حالا با تقریبا یک هفته تاخیر قرار است در روز ۱۱ ژوئن (جمعه ۲۳ خرداد - ساعت ۱:۳۰ بامداد به وقت ایران) برگزار شود. گفتنی است که براساس اطلاعیه قبلی سونی برای این رویداد، طرفداران می‌توانند منتظر پخش برنامه‌ای کمی بیش از یک ساعته باشند که در آن، عناوین و بازی‌های استودیوهای بزرگ و کوچک که روی کنسول نسل بعدی پلی‌استیشن اجرا می‌شوند به نمایش در می‌آیند.

اطلاعیه تازه سونی، البته شامل برخی نکات جالب‌توجه هم هست. برنامه جاری که قرار است پخش شود، به گفته سونی با رزولوشن تصویری 1080p و نرخ فریم 30 پخش خواهد شد که ظاهرا به دلیل این است که بسیاری از اعضای تیم‌ها از خانه کار می‌کنند و به گفته شرکت، بازی‌هایی که به نمایش در می‌آیند، از جهات مختلف روی کنسول PlayStation 5 و تلویزیون 4K جلوه متفاوت و بهتری خواهند داشت. اشاره این نکته از جانب سونی می‌تواند از جهات زیادی جالب‌توجه باشد و به نوعی هشداری است که ویدیوهایی که از بازی‌های PS5 در برنامه جاری دیده خواهد شد، از کیفیت پایین‌تری به نسبت آنچه واقعا در PS5 و تلویزیون 4K دیده می‌شود برخوردار است.

اشاره جالب دیگر در پست اخیر وبلاگ پلی‌استیشن، به این است که «در این برنامه کارهای صداگذاری جالبی هم وجود دارد، که ممکن است از طریق اسپیکرهای عادی نمایشگرها به خوبی مورد توجه قرار نگیرند» بنابراین سونی از طرفداران خواسته تا این برنامه را با هدفون گوش کنند. این اشاره به نظر در ارتباط با نمایش و پخش صداهای خروجی PS5 با تکنولوژی انحصاری 3D audio یا صدای سه‌بعدی است. سونی روی این تکنولوژی و تفاوت قابل لمس آن با صداهای خروجی سیستم‌های دیگر پافشاری زیادی دارد و از همین رو، به نظر تلاش کرده تا جایی که امکان دارد این مدل صداگذاری را از طریق یک برنامه استریم به نمایش بگذارد.

کنسول بازی PlayStation 5 در تعطیلات پایانی سال 2020 وارد بازارهای جهانی خواهد شد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.