نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 22 خرداد 1399
ساعت 18:00

به گفته فیل اسپنسر آینده Xbox فراتر از کنسول‌ها است

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ فیل اسپنسر رئیس بخش ایکس‌باکس کمپانی مایکروسافت، آینده این پلتفرم را فراتر از کنسول‌های بازی می‌داند.

صنعت گیم یکی از خلاق‌ترین و تکاملی‌ترین مسیرها را در طول چند دهه اخیر و در میان دیگر انواع صنایع سرگرمی پشت سر گذاشته است. در این صنعت، مرتبا شاهد خلق شدن نوآوری‌ها، ژانرها و سبک‌ها و سرویس‌های جدیدتر هستیم و به طور کلی این صنعت در یک وضعیت تکاملی دائمی به سر می‌برد. در طول نسل هشتم کنسول‌های بازی، عناوین ژانر بتل رویال به محبوبیت بی‌سابقه و رکوردشکن دست یافتند و سرویس‌های اشتراکی نیز به دلیل استقبال زیاد، حالا تقریبا توسط اکثر ناشران ارائه می‌شوند. یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های اشتراکی موجود، سرویس Xbox Game Pass است که بازیکن در ازای پرداخت ماهانه حدود ۱۰ دلار، به صدها بازی برای دانلود و تجربه دسترسی پیدا می‌کند. آخرین آمارها درباره این سرویس که حتی در پی‌سی هم ارائه می‌شود، جذب ۱۰ میلیون مشترک بود که رقم عالی محسوب می‌شود.

فیل اسپنسر رئیس بخش ایکس‌باکس کمپانی مایکروسافت، به تازگی در مصاحبه‌ای اشاره کرده که آینده ایکس‌باکس از نظر او فراتر از کنسول‌های بازی خواهد رفت.

ما مایل هستیم تا تمرکز خودمان را روی بازیکنان بگذاریم و دستگاه‌های مختلفی که هر کس بسته به سبک زندگی خود از آن استفاده می‌کند... من و شما مشغول تماشا کردن نتفلیکس هستیم. من نمی‌دانم شما از چه طریق دارید برنامه را می‌بینید، ولی هر دو می‌توانیم درباره آن برنامه صحبت کنیم. من دوست دارم که گیمینگ هم به این سطح از تکامل برسد.

این را هم باید بگویم که به نظر من، برای مدتی طولانی بازیکنان همچنان در سطح جهان مایل خواهند بود تا از طریق تلویزیون بازی کنند و ما هم به این موضوع متعهد هستیم. به همین خاطر هم هست که به ارائه بهترین تجربه کنسولی ممکن اعتقاد داریم. فکر نمی‌کنم که Xbox series X آخرین کنسول بازی خانگی ما باشد. تصور می‌کنم که ما کنسول‌های بازی بیشتری در آینده خواهیم ساخت تا آن تجربه عالی بازی کردن از طریق تلویزیون دلپذیرتر شود.

Xbox series X در تعطیلات پایانی سال 2020 عرضه می‌شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.