نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 22 خرداد 1399
ساعت 15:00

بازی Hellblade 2 با استفاده از Unreal Engine 5 ساخته می‌شود

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ مایکروسافت ساخته شدن بازی موردانتظار Senua's Saga: Hellblade 2 با استفاده از نسخه جدید موتور گرافیکی Unreal Engine 5 را تایید کرده است.

Senua's Saga: Hellblade 2 به عنوان بازی بعدی استودیو Ninja Theory، اولین بار در جریان رونمایی ویدیویی از کنسول Xbox Series X در مراسم The Game Awards 2019 معرفی شد. تریلر رونمایی بازی البته به صورت سینماتیک و با جزئیاتی خیره‌کننده بود و دقیقا مشخص نیست که به عنوان یک بازی روز لانچ و همزمان با ایکس‌باکس سری ایکس عرضه می‌شود یا خیر. با توجه به این موضوع و این خبر قبلی که نسخه بعدی موتور گرافیکی آنریل تا سال ۲۰۲۱ عرضه نمی‌شود، مایکروسافت به تازگی گفته که این بازی مراحل ساخت خود را با Unreal Engine 5 پشت سر می‌گذارد. شما در ادامه بخشی از پست اخیر وبلاگ Xbox Wire را مطالعه می‌کنید.

رونمایی از قدرت Xbox Series X اولین بار از طریق نمایش تریلر رونمایی از بازی Senua’s Saga: Hellblade 2 انجام شد. تیم سازندگان، این بازی را با استفاده از Unreal 5 و بهره‌گیری از قدرت Xbox Series X تولید می‌کنند تا فرنچایز Hellblade، حالا وارد سطحی شود که هرگز در گذشته دیده نشده بود. تریلر سینماتیک بازی، با استفاده از موتور گرافیکی خود بازی ساخته شد و بازتابی از قدرتی است که ایکس‌باکس سری ایکس دراختیار بازیسازان قرار می‌دهد. قدرتی که می‌تواند برای خلق دنیاها و تجربه‌های جدید استفاده شود و بازی‌هایی تولید شوند که هرگز در گذشته تصور آن را نمی‌کردید.

گفتنی است که سازنده موتور گرافیکی آنریل، یعنی شرکت اپیک گیمز مدتی پیش رسما از نسخه جدید آن یعنی Unreal Engine 5 رونمایی کرد که این شامل نمایش یک دموی فنی بسیار موردبحث و تحسین‌برانگیز نیز بود. این دمو گرچه روی PlayStation 5 اجرا شده بود، ولی اپیک در دسترس بودن همه ویژگی‌های مدرن نسخه جدید این موتور برای سایر پلتفرم‌ها، از جمله Xbox Series X را تایید کرده است. با این وجود نکته‌ای که پیرامون این نسخه جدید وجود دارد، این است که قرار است در طول سال ۲۰۲۱ عرضه شود و حتی بازی خود اپیک گیمز یعنی Fortnite هم از سال ۲۰۲۱ از این نسخه استفاده خواهد کرد. به هر ترتیب، با در نظر گرفتن اینکه Hellblade 2 هنوز تاریخ عرضه مشخصی ندارد، چندان هم سورپرایزکننده نیست که سازندگان قصد استفاده از آخرین نسخه موتور آنریل را برای عرضه روی Xbox Series X داشته باشند.

کنسول Xbox Series X در جریان تعطیلات پایانی سال ۲۰۲۰ وارد بازارهای جهانی می‌شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.