نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 22 خرداد 1399
ساعت 12:00

محتواهای زیادی از نسخه نهایی The Last of Us Part 2 حذف شده است

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ به گفته یکی از نویسندگان The Last of Us Part 2، سازندگان در طول ساخت بازی مجبور به حذف محتواهای بسیار زیادی شدند.

بازی بعدی ناتی داگ یعنی The Last of Us Part 2، تا موعد عرضه فاصله چندانی ندارد و در همین رابطه تریلر لانچ بازی هم اخیرا منتشر شده است. این بازی که دنباله‌ای برای بازی تحسین‌شده و تاثیرگذار The Last of Us محصول سال ۲۰۱۳ است، از نظر طول گیم‌پلی گفته می‌شود که می‌تواند برای تکمیل کمپین داستانی بین ۲۵ تا ۳۰ ساعت زمان نیاز داشته باشد. این میزان محتوا و گیم‌پلی، برای یک بازی خطی، داستان محور و غیر جهان‌باز، واقعا طولانی محسوب می‌شود و همان‌طور که ناتی داگ قبلا وعده داده بود، لست آو آس 2 در واقع بزرگ‌ترین و جاه‌طلبانه‌ترین پروژه در تاریخ این استودیو است.

هالی گروس یکی از نویسندگان ارشد بازی، به تازگی و در مصاحبه‌ای اشاره کرده که سازندگان در طول فرایند ساخت بازی، مجبور به حذف کردن بسیاری از محتواها و ایده‌ها شدند؛ موضوعی که به گفته او یکی از سخت‌ترین کارها در فرایند ساخت طولانی بازی بوده است.

ما یک استودیو بسیار بزرگ با انبوهی از افراد بااستعداد داریم که ایده‌های فوق‌العاده و بزرگی هم دارند. و در طول فرایند ساخت بازی ما باید انتخاب کنیم که کدام ایده‌ها به کار گرفته می‌شوند و می‌تواند مکمل مناسبی برای داستان و تجربه بهتر بازی باشد. برخی ایده‌ها هم می‌تواند به این شکل نباشد. درنهایت همگی باید با موضوع و کلیتی که بازی روایت می‌کند تطابق داشته باشد. نیل [دراکمن] در همه پروسه‌ها نظارت داشته است. این می‌تواند شامل تم بازی و روایت داستانی باشد، یا در زمینه هوش مصنوعی و رفتار شخصیت‌ها، یا طراحی هنری و ... همه‌چیز باید با آن تم و زمینه داستانی اصلی که برای بازی تعریف شده مطابقت داشته باشد. سخت‌ترین کار در این فرایند این است که ما محتواهای مختلف را حذف کنیم. و همین گونه هم بود و در طول فرایند ساخت، ما مجبور شدیم تا محتواهای بسیار زیادی را حذف کنیم و این موارد هرگز نتوانستند به نسخه نهایی برسند.

گفتنی است که تقریبا همه بازی‌های بزرگ، در طول فرایند ساخت دچار چنین شرایطی می‌شوند و بخش‌های مختلف به دلایلی نظیر محدودیت زمانی، بودجه و ... در این مقطع از یک بازی حذف، و نسخه نهایی بدون این محتواها عرضه می‌شود.

بازی The Last of Us Part 2 در روز ۱۹ ژوئن (۳۰ خرداد) برای PS4 منتشر می‌شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.