نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 24 خرداد 1399
ساعت 15:00

مالکان کمپانی WB Interactive به دنبال فروش شرکت هستند

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ AT&T ممکن است برای پرداخت بدهی‌های خود، برخی شرکت‌های زیرمجموعه مانند WB Interactive را به فروش برساند.

براساس یک گزارش جدید، کمپانی ارتباطی بزرگ AT&T درحال بررسی گزینه‌های خود، از جمله فروش بخش بازی‌سازی کمپانی Warner Bros برای پرداخت بدهی‌هایش است. گفتنی است که بخش گیمینگ کمپانی Warner Bros یعنی WB Interactive (که زیرمجموعه AT&T است)، استودیوهای بزرگی نظیر NetherRealm، Avalanche و Rocksteady را در زیرمجموعه خود دارد. گفته می‌شود که این فروش می‌تواند به ارزش ۴ میلیارد دلار باشد و کمپانی‌هایی نظیر Take-Two، EA و Activision Blizzard برای خرید این کمپانی اظهارعلاقه کرده‌اند.

براساس گزارش اولیه، شرکت AT&T که در سال 2018 با هزینه ۱۰۹ میلیارد دلار اقدام به خریداری کمپانی Warner Media کرده بود، درحال حاضر به دنبال فروش برخی منابع خود است تا بدهی ۲۰۰ میلیارد دلاری خود را بپردازد. این بررسی‌ها، شامل درنظر گرفتن گزینه فروختن WB Interactive نیز هست که خصوصا شرکت‌های بزرگ این صنعت به سرعت برای خریداری آن اظهارعلاقه نشان دادند. البته همین گزارش، تاکید می‌کند که درحال حاضر صحبت رسمی برای چنین معامله‌ای صورت نگرفته است.

نکته دیگر پیرامن این معامله این است که هر شرکتی که احتمالا WB Interactive را خریداری کند، مالک فرنچایزهای بزرگ آن نظیر بتمن، هری پاتر و ... نخواهد بود، چون این IPها درواقع متعلق به Warner Bros هستند و به این ترتیب معامله به احتمال زیاد، شامل توافق‌نامه‌ها برای حق استفاده تجاری از فرنچایزهای AT&T نیز می‌شود. به این ترتیب این شرکت مخابراتی، می‌تواند در آینده و از محل فروش این عناوین، همچنان درصدی از سود فروش را کسب کند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.