نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 24 خرداد 1399
ساعت 12:00

مجموع فروش عناوین Resident Evil رسما از ۱۰۰ میلیون نسخه عبور کرد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ کمپانی کپ‌کام رسما تایید کرده که مجموع فروش همه بازی‌های سری رزیدنت اویل، حالا از ۱۰۰ میلیون نسخه عبور کرده است.

در صنعت گیم و در طول چند دهه گذشته، عناوین و فرنچایزهای بسیار زیادی بودند که آمدند و رفتند و مقطعی را به خودشان اختصاص دادند. با توجه به تنوع بسیار بالا و رقابت سنگینی که در این بازار وجود دارد، فرنچایزها یا بازی‌های خاصی هم بوده‌اند که وضعیت واقعا نادری داشته و تا چندین سال دوام آوردند. این وضعیت خصوصا برای عناوین ژانر وحشت و ترس سخت‌تر است؛ جایی که یکی از همین فرنچایزهای نادر یعنی سری Resident Evil، حدود ۲۵ سال است که در حال کسب موفقیت است و طرفداران خود را با هر بازی جدیدش سورپرایز می‌کند.

پیرامون این سری، مدتی پیش یک گزارش تخمینی منتشر شد که فرنچایز Resident Evil حالا احتمالا از مرز فروش ۱۰۰ میلیون نسخه عبور کرده است. در همین رابطه و اندکی پس از معرفی بازی Resident Evil Village در رویداد اخیر PS5، کپ‌کام به صورت رسمی این موضوع را تایید کرده است. این اطلاعیه که براساس گزارش مالی سه‌ماهه اخیر منتشر شده و آمار فروش بازی Resident Evil 3 را هم در بر می‌گیرد، فاش می‌کند که مجموعه بازی‌های Resident Evil، حالا در طول تاریخ حیات خود بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه فروش داشتند.

کپ‌کام پس از این گزارش، در یک بخش جالب دیگر گفته که بیش از ۸۰ درصد از آمار اعلام شده، به فروش بازی‌های سری در خارج از ژاپن اختصاص دارد، که به خوبی نشان می‌دهد این سری در بیرون از سرزمین مادری خود از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. هرچند این موضوع چندان هم عجیب نیست، چون عناوین این سری عمدتا از شخصیت‌ها و فضاهای غربی استفاده می‌کنند و فروش بالای عناوین سری نیز عمدتا در کشورهای غربی اتفاق می‌افتد.

با توجه به نمایش روز گذشته، بازی بعدی سری رزیدنت اویل یعنی Resident Evil: Village، قرار است در سال ۲۰۲۱ برای PlayStation 5، Xbox Series X و PC عرضه شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.