نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 04 تیر 1399
ساعت 12:00

ساختن The Last of Us Part 3 از Part 2 نیز سخت‌تر خواهد بود

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ نیل دراکمن کارگردان خلاق بازی Last of Us 2، اعلام کرده که ساختن نسخه سوم این مجموعه به مراتب دشوارتر از نسخه دوم خواهد بود.

انتظار هفت ساله طرفداران سری The Last of Us برای بازگشت به دنیای این مجموعه، چند روز پیش سرانجام به پایان رسید و بازی The Last of Us Part 2 رسما برای پلی‌استیشن 4 منتشر شد؛ بازی که گرچه پر حرف و حدیث‌تر از بازی اول است و صف طولانی‌تری از موافقان و منتقدان را پیدا کرده، ولی از همه جهت موفق شده تا سطح استانداردها برای یک بازی داستان‌محور، اکشن، و از نظر بصری و گرافیکی قدرتمند را از نو تعریف کند. فرایند ساخت این بازی گرچه در مقاطع مختلف بالا و پایین داشته، ولی در مجموع حدود سه سال پروژه تمام‌وقت و کامل را از کل تیم ناتی داگ طلب کرد تا درنهایت به دست طرفداران برسد.

با عرضه یک بازی بزرگ دیگر در فهرست بلندبالای عناوین شدیدا تحسین‌شده استودیو ناتی داگ، بسیاری منتظرند تا ببینند این استودیو حالا کدام پروژه را شروع می‌کند تا طبق معمول، مجددا سطح استانداردهای تقریبا غیرقابل دسترس قبلی خودش را مجددا ارتقا بدهد. درحالی که نیل دراکمن در گذشته اظهارنظر گذرایی در این رابطه داشت، اخیرا پیرامون این احتمال که ناتی داگ بازی The Last of Us Part 3 را بسازد توضیحات بیشتری داده است.

همان‌طور که می‌توان انتظار داشت من کمی مبهم و محطاط در این باره صحبت می‌کنم، ولی می‌خواهم بگویم که اگر ما ساختن بازی سوم و Part III را درنظر بگیریم، این آزمون باید چیزی مشابه آزمونی باشد که در ساختن Part II تجربه شد. در بازی اول این مجموعه، هیچ گونه انتظار و پیش‌زمینه‌ای وجود نداشت و مثل این بود که ما می‌توانستیم هر کاری بکنیم. ولی حالا که ما برخی شخصیت‌ها و زمینه‌ها و ... را تعریف و تثبیت کردیم، این گونه حس می‌شود که برای ساخت دنباله برای آن بازی، باید آن را به شکلی می‌ساختیم که طرفداران به آسانی از آن استقبال نکنند و برای اینکه عدالت در حق این دنیای داستانی تعریف شده اجرا شود، بایستی این دنباله طوری باشد که با هسته احساسی و زمینه‌های معرفی شده بازی اول تطبیق داشته باشد. همین شرایط برای دنباله احتمالی بعدی نیز درست است و اگر این طور نباشد، دلیلی برای ساخت Part IIIوجود ندارد.

پیدا کردن این موارد برای یک بازی دنباله، خیلی سخت‌تر از بازی اول است و همین‌طور هم که اگر جلو برود، در دنباله دوم و بعد سوم و ... مرتبا به صورت نمایی سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود تا دلیل قانع‌کننده‌ای برای بازگشت مجدد به آن دنیا پیدا شود، و همزمان راهی پیدا شود که همه چیز متفاوت‌تر به نظر برسند. شما تاکنون موارد زیادی را از پیش‌زمینه‌های داستانی، اینکه همه‌گیری بیماری چطور شروع شد و ... را می‌دانید و برای ساخت دنباله باید به این نتیجه برسید که چطور حالا می‌شود یک تجربه جدیدتر ساخت که با همه این موارد گفته شده تطبیق داشته باشد. و من درحال حاضر درباره اینکه چطور می‌توان این کار را انجام داد به نتیجه نرسیدم.

با توجه به این صحبت‌ها، دراکمن گرچه ساختن نسخه سوم از سری را رد نکرده، ولی همزمان گفته که این کار حالا به مراتب سخت‌تر است و درحال حاضر هم به ایده مشخصی نرسیده است. به هر ترتیب باید منتظر ماند و دید که بازی بعدی استودیو ناتی داگ در چه زمانی معرفی می‌شود، و اینکه آیا این استودیو مجددا به دنیای داستانی The Last of Us بازمی‌گردد یا خیر.

The Last of Us Part 2 هم‌اکنون برای پلی‌استیشن 4 در دسترس قرار دارد. شما می‌توانید نقد و بررسی اختصاصی بازی با امتیاز کامل 10 از 10 را نیز در بازی‌مگ مطالعه کنید.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.