نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 18 تیر 1399
ساعت 15:00

مایکروسافت مایل است ارتقا عناوین Xbox Series X رایگان باشد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ مایکروسافت علیرغم واگذارکردن تصمیم فروش مجدد عناوین بین نسلی، ناشران را تشویق به ارتقا رایگان بازی‌ها در Xbox Series X می‌کند.

کمپانی مایکروسافت، در جریان کمپین تبلیغاتی جاری خود برای Xbox Series X نشان داده که اهمیت کاملی به مشتریان و بازیکنان می‌دهد، و سرویس‌های مشتری محور زیادی را برای این کنسول معرفی کرده است. یکی از مهم‌ترین این سرویس‌ها نیز Smart Delivery است، که اجازه می‌دهد تا عناوین بین نسلی تنها یک بار به فروش برسند و نسخه مرتبط با هر کنسول، به شکل هوشمند در اختیار دارنده همان کنسول ایکس‌باکس قرار بگیرد. با این حال، مایکروسافت در زمان معرفی این سرویس نیز گفته بود که استفاده از این قابلیت، کاملا وابسته به تصمیم ناشران است.

تا پیش از این گرچه چندین بازی از جمله Cyberpunk 2077، وعده عرضه رایگان بروزرسانی ارتقادهنده و ویژه نسل نهمی را به صورت رایگان داده بودند، با این حال پس از انتشار خبر عرضه و فروش جداگانه بازی NBA 2K21 برای کنسول‌های نسل هشتم و نهم، برای اولین بار به این موضوع نیز پرداخته شد که ناشران می‌توانند به جای استفاده از سرویسی نظیر Smart Delivery، بازی بین نسلی خودشان را در نسل کنونی کنسول‌ها و نسل بعدی، به صورت جداگانه نیز بفروشند. پیرامون این مسئله، وب‌سایت Video Game Chronicle به تازگی در گزارشی گفته که براساس آنچه دریافت کرده، کمپانی مایکروسافت تمامی ناشران را به جای فروش جداگانه بازی‌ها، تشویق به استفاده از سرویس Smart Delivery می‌کند؛ هرچند در این زمینه اجباری در نظر نمی‌گیرد.

این گزارش در ادامه گفته که مایکروسافت با همه ناشران همکاری می‌کند تا بهترین روش ممکن را برای عرضه بازی خود پیدا کنند. با این حال به این نکته نیز اشاره شده که برخی ناشران ممکن است به کلی استفاده از سرویس را کنار بگذارند و بازی خود را مجددا در پلتفرم جدید بفروشند، و یا اینکه ممکن است مبلغ اضافی را جهت دریافت بروزرسانی ارتقادهنده دریافت کنند. همچنین امکان فروش یک مرتبه بازی برای استفاده در هر دو نسل کنسول‌ها نیز به صورت باندل وجود دارد. گفتنی است که نسخه ویژه NBA 2K21 نیز که با قیمت 100 دلار فروخته خواهد شد، در همین شاخه قرار می‌گیرد و با خرید این نسخه از بازی، امکان تجربه بازی روی کنسول‌های نسل کنونی و آینده وجود دارد.

جدای از این موضوع، عرضه جداگانه بازی NBA 2K21 برای کنسول‌های نسل بعد این را نیز نشان داد که عناوین نسل نهمی، گران‌تر از عناوین کنسول‌های فعلی هستند. NBA 2K21 برای کنسول‌های نسل بعد، درواقع با 10 دلار هزینه بیشتر یعنی 70 دلار فروخته خواهد شد؛ الگوی قیمت‌گذاری که به احتمال زیاد توسط ناشران دیگر نیز پیگیری می‌شود.

دو کنسول نسل نهمی Xbox Series X و PS5 در تعطیلات پایانی سال 2020 عرضه می‌شوند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.