نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 26 تیر 1399
ساعت 15:00

سونی ظاهرا هدف‌گذاری ساخت 10 میلیون PS5 را تا پایان سال 2020 دارد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ گزارشی تازه از رسانه معتبر ژاپنی Nikkei، فاش می‌کند که سونی تا پایان شهریور 5 میلیون و تا پایان سال جاری نیز 5 میلیون واحد دیگر PS5 خواهد ساخت.

کمپانی ژاپنی سونی، سال بزرگ و حساسی را به خاطر جایگزین کردن کنسول‌های بازی PlayStation 4، با کنسول نسل بعدی PlayStation 5 خواهد داشت. این اتفاق نیز در سالی صورت می‌گیرد، که بحران‌های مختلف و به خصوص بحران شیوع ویروس کرونا، تاثیر شدیدی بر وضعیت اجتماعی و اقتصادی جهان گذاشته است. درحالی که در گذشته نگرانی‌هایی درباره احتمال کمبود کنسول‌های نسل بعد در بازاروجود داشت، گزارشی جدید فاش می‌کند که سونی همچنان نگرانی در این رابطه ندارد و هدف‌گذاری تولید 10 میلیون کنسول را تا پایان سال 2020 در نظر گرفته است.

این گزارش که اولین بار توسط رسانه معتبر ژاپنی Nikkei منتشر شده، اشاره می‌کند که سونی اخیرا فرایند تولید PS5 را دو برابر کرده تا به هدف‌گذاری اولیه خود، یعنی تولید 5 میلیون دستگاه تا پایان شهریور دست پیدا کند. این شرکت در ادامه قصد دارد تا 5 میلیون دستگاه دیگر نیز تا پایان سال 2020 بسازد. به این ترتیب در یک بازه زمانی حدود 4 ماه، سونی قصد ساخت 10 میلیون دستگاه PS5 و عرضه آن به صورت جهانی را دارد. گفتنی است که این هدف‌گذاری درباره دیگر سخت‌افزارهای جانبی کنسول نظیر کنترلر DualSense نیز صدق می‌کند.

گزارش Nikkei البته گرچه اشاره می‌کند که سونی مشکل خاصی را برای رسیدن به هدف‌گذاری خود نمی‌بیند، ولی همچنان این احتمال وجود دارد، که به خصوص در فصل تعطیلات کریسمس 2020، بازار با کمبود PS5 مواجه شود. همچنین گرچه در برخی نواحی جهان بازیابی از ویروس کرونا به خوبی پیش می‌رود، ولی در برخی مناطق دیگر نگرانی‌هایی از بروز موج دوم شیوع ویروس هم وجود دارد. در مجموع انتظار می‌رود که در برخی بازارها، کمبودهایی در عرضه PS5 بوجود بیاید.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.