نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 27 تیر 1399
ساعت 12:00

کنترلر DualSense توسط جف کیلی به نمایش گذاشته می‌شود

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ جف کیلی خبرنگار و مجری مشهور صنعت گیم، در خبری سورپرایزکننده از نمایش کنترلر DualSense کنسول PS5 خبر داده است.

سونی در کمپین پیچیده و پرچالش خود برای معرفی و تبلیغ کنسول نسل بعدی PlayStation 5، جلوتر از رونمایی از طراحی خود کنسول از کنترلر آن رونمایی کرد. این کنترلر که برخلاف انتظار، دیگر با عنوان DualShock شناخته نمی‌شود، درواقع نوع ارتقایافته‌ای از این کنترلرها است که تحولات و ویژگی‌های جدیدی را دریافت کردند. مهم‌ترین تحول، حذف موتورهای رامبل برای ایجاد لرزش و شوک، و تعبیه تکنولوژی جدیدی به نام Haptic Feedback است. سونی در توصیف این تکنیک جدید برای ایجاد لرزش گفته که کنترلرهای PS5، حالا به جای ایجاد لرزش، حس منحصربه‌فرد در شرایط متفاوت را تولید و منتقل می‌کنند؛ ویژگی که موجب شده تا کنترلر جدید DualSense نام بگیرد. درحالی که تصاویر رسمی، و البته تصویر غیررسمی از این کنترلر در دست منتشر شده بود، حالا طرفداران می‌توانند منتظر یک رویداد رسمی برای نمایش کنترلر در حال استفاده باشند.

جف کیلی، خبرنگار شناخته شده صنعت گیم و مجری رویداد The Game Awards، به تازگی در پست جدیدی گفته که در روز 17 جولای / امشب ساعت 8:30 شب به وقت ایران، برای اولین بار این کنترلر را به نمایش خواهد گذاشت. او صرفا گفته که این کنترلر را درحال استفاده و در دست به نمایش خواهد گذاشت، و درباره تجربه استفاده از آن صحبت خواهد کرد. به این ترتیب، مشخص نیست که این نمایش شامل نمایش یک بازی یا دموی فنی باشد یا خیر، و باید منتظر برنامه بود.

لازم به ذکر است که تاکنون برخی بازیسازان درباره این کنترلر صحبت کرده و از ویژگی‌های جدید آن، نظیر Haptic Feedback و Adaptive Triggers نیز تمجید کردند. تقریبا درک کامل همه این ویژگی‌ها نیازمند تجربه شخصی توسط هر بازیکن است، و باید دید که برنامه امشب جف کیلی، تا چه میزان می‌تواند ویژگی‌های جدید این کنترلر را به بازیکن منتقل کند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.