نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 16 مرداد 1399
ساعت 12:00

مایکروسافت گفته تحولی در کارکرد سرویس Xbox Live Gold ایجاد نشده

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ مایکروسافت تغییر کارکرد سرویس Xbox Live Gold و برداشته شدن قانون پرداخت حق اشتراک برای بازی آنلاین را رد کرده است.

پس از حدود هفت سال بسیار پر فراز و نشیب برای مایکروسافت و ایکس‌باکس وان، این شرکت در اواخر سال جاری میلادی کنسول بازی نسل بعدی Xbox Series X را عرضه خواهد کرد. با در نظر گرفتن شروع شدن یک نسل تازه، ایجاد تغییر و تحول در سرویس‌ها و استراتژی‌های قدیمی شرکت منطقی به نظر می‌رسد و نشانه‌های مختلفی که از شرکت به بیرون منتقل می‌شود، همین موضوع را تایید می‌کند. یکی از تحولاتی که اخیرا درباره آن بحث‌های زیادی صورت گرفته بود، تغییر نگرش مایکروسافت در زمینه قانون پرداخت حق اشتراک برای بازی آنلاین از طریق سرویس Xbox Live Gold بوده است؛ گمانه‌زنی‌هایی که از احتمال حذف کامل سرویس صحبت می‌کردند.

پیرامون این مسئله، اولین گزارش‌ها از زمانی شروع شد که مایکروسافت تغییراتی را در قسمت‌هایی از متن شرایط استفاده یا Xbox Services Agreement لحاظ کرد. پیرامون این مسئله، VGC اخیرا موفق شده تا بیانیه‌ای را از جانب مایکروسافت در پاسخ به این شایعات دریافت کند؛ پاسخی که نشان می‌دهد شایعات صحت نداشته‌اند.

بروزرسانی که در متن Xbox online service در Microsoft Services Agreement ایجاد شده، مشخصا به قابلیت‌های خاصی نظیر cross-saves و درخواست دوستی اشاره دارد و در این بخش‌ها بروزرسانی در متن توافقنامه صورت گرفته است. ما در این بخش سعی کردیم تا تفاوت آن‌ها با سرویس اشتراکی Xbox Live Gold را مشخص کنیم. در هر صورت هیچ تحولی در کارکرد معمول تجربه این سرویس‌ها یا Xbox Live Gold صورت نگرفته است.

لازم به ذکر است که گمانه‌زنی‌ها درباره برداشته شدن دیوار پرداخت حق اشتراک برای تجربه آنلاین بازی‌ها در ایکس‌باکس، موضوعی بوده که توسط چندین منبع غیررسمی تکرار شده و باید دید که شرایط در شروع نسل بعدی چگونه خواهد بود. با این حال در حال حاضر، این سرویس همچنان کارکرد همیشگی خودش را دارد و تغییرات در قسمت شرایط استفاده سرویس‌های ایکس‌باکس، روی این سرویس تاثیری نداشته است.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.