نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 05 شهریور 1399
ساعت 12:00

دادگاه تصمیم اپل در حذف Fortnite از فروشگاه اپ استور را تایید کرد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ براساس حکم اولیه دادگاه در زمینه شکایت اپیک گیمز علیه اپل، تصمیم اپل برای حذف فورتنایت از فروشگاه اپ استور قانونی و موجه اعلام شد.

همان‌طور که در خبرهای قبلی در طول هفته اخیر منتشر شده بود، کمپانی اپیک گیمز پس از تصمیم کمپانی اپل و گوگل در حذف بازی فورتنایت از فروشگاه‌های خودشان، تصمیم به شکایت از آن‌ها گرفت. تصمیم اپل و گوگل در حذف فورتنایت از فروشگاه‌های اپ استور و گوگل پلی استور، پس از فاش شدن نقض مقررات از جانب اپیک گرفته شد؛ جایی که کمپانی اپیک برخلاف آنچه در توافقنامه فعالیت در این فروشگاه‌ها پذیرفته بود، اقدام به قرار دادن گزینه‌ای برای پرداخت مستقیم پول کرده بود. پس از شکایت اپیک، این شرکت کمپین دیگری را هم تشکیل داد تا با حمایت طرفداران و بازیکنان فورتنایت، اپل و گوگل را برای پذیرفتن خواسته‌های شرکت تحت فشار بگذارد، کمپینی که درنهایت باعث شد تا اپل تهدید به برداشتن حق دسترسی اپیک گیمز از ابزارهای توسعه آنریل انجین برای پلتفرم‌های شرکت نیز بگیرد.

پیرامون این شکایت، روز گذشته دادگاه محل رسیدگی به این پرونده حکم داد که تصمیم اپل در برداشتن و حذف بازی فورتنایت از فروشگاه خودش قانونی و مجاز بوده است. با این حال دادگاه اعلام کرد که اپیک گیمز، مفاد توافق شده قانونی خود با اپل را در زمینه موتور بازی آنریل نقض نکرده و به این ترتیب اپل این حق را ندارد که دسترسی به ابزارهای توسعه خود به روی اپیک گیمز را مسدود کند. گفتنی است که اپل در رابطه با برداشتن حق دسترسی به ابزارهای توسعه، هنوز اقدامی نکرده بود و صرفا تاریخ مشخصی را برای اعمال این تهدید اعلام کرد.

با توجه به این نتیجه اولیه دادگاه، می‌توان گفت که همه برنامه‌ها و کمپین تبلیغاتی ضد اپل کمپانی اپیک به ضرر خود این شرکت تمام شد. با این حال این نتیجه به عنوان حکم اولیه دادگاه است، و انتظار می‌رود که دادگاه‌ها و طرح شکایت‌های بیشتری نیز در آینده برگزار شود. خصوصا اینکه حکم دادگاه در زمینه عدم اجازه به اپل برای برداشتن حق دسترسی به ابزارهای توسعه از اپیک نیز تحت شرایط خاصی است، به این معنی که اپل می‌تواند با اثبات نقض مقررات از جانب اپیک، روی این مسئله نیز پافشاری کند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.