نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 10 شهریور 1399
ساعت 12:00

سونی برنامه خرید یا سرمایه گذاری روی استودیوهای بیشتری را دارد

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ طبق اطلاعات یک سند جدید، سونی قصد دارد تا مجموعه استودیوهای بازی‌سازی داخلی خودش را بیش از پیش گسترش دهد.

کمپانی سونی به عنوان مالک و توسعه‌دهنده پلتفرم پلی‌استیشن، چندین استودیو بازی‌سازی را در زیرمجموعه خود دارد که در طول سال‌های اخیر، این تیم‌ها فعالیت درخشانی را در عرضه بازی‌های باکیفیت و پرفروش داشتند. یکی از اصلی‌ترین دلایل موفقیت کنسول‌های بازی پلی‌استیشن، پشتیبانی کامل و انحصاری این تیم‌های قدرتمند از این پلتفرم‌ها بوده است. در این ارتباط، یک سند جدید فاش می‌کند که شرکت، برنامه خرید استودیوهای بیشتر یا سرمایه‌گذاری در تیم‌های بازی‌سازی را در پیش خواهد گرفت.

در سند جدیدی که اخیرا از جانب سونی منتشر شده، این شرکت به اهمیت بالای محتواهای فرست پارتی و داخلی اشاره کرده و گفته که برای ارتقا و رشد این بخش، سونی نه تنها باید روی وضعیت کارکنان فعلی و محل کار آن‌ها سرمایه‌گذاری بیشتری کند، بلکه با توجه به ورود به نسل بعدی و PS5، باید خرید استودیوهای جدید یا سرمایه‌گذاری در تیم‌های بازی‌سازی دیگر را نیز مد نظر داشته باشد.

عناوین فرست پارتی، بازی‌هایی که توسط مالک پلتفرم ساخته و منتشر می‌شود، اهمیت منحصربه‌فرد و ویژه‌ای در ارزش‌آفرینی و سودآوری شرکت در آینده دارد. جدای از اهمیت سرمایه‌گذاری در استودیوهای داخلی برای ارتقای وضعیت پرسونل و محیط کاری، Sony Interactive Entertainment به سرمایه‌گذاری در تیم‌های بازی‌سازی دیگر یا خرید استودیوهای خوب و خلاق ادامه می‌دهد، تا لاین‌آپ استودیوهای جهانی خود را بیش از پیش ارتقا دهد.

آخرین استودیو خریداری شده توسط سونی، Insomniac Games بود که در سال 2019 به مجموعه تیم‌های فرست پارتی پلی‌استیشن ملحق شد. همین تیم، درحال حاضر روی ساخت بازی Spider-Man: Miles Morales کار می‌کند، که قرار است به عنوان یک بازی روز لانچ برای PS5 منتشر شود. به علاوه از همین استودیو بازی Ratchet and Clank: Drift Apart نیز معرفی شده که در آینده برای پلی‌استیشن 5 عرضه می‌شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.