نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 14 شهریور 1399
ساعت 18:00

Xbox Series X از تمامی اکسسوری های رسمی Xbox One پشتیبانی می کند

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ مایکروسافت ضمن تایید پشتیبانی Xbox Series X از همه اکسسوری‌های Xbox One، از برند جدید Designed For Xbox نیز رونمایی کرد.

مایکروسافت طبق اعلام قبلی، در ماه نوامبر/آبان پیش رو سرانجام کنسول نسل بعدی Xbox Series X را وارد بازار می‌کند. پیرامون این کنسول و البته کنسول بازی رقیب یعنی PS5، هنوز سوالات زیادی وجود دارد و مایکروسافت و سونی هر دو از برگزاری رویدادهای خبری بیشتر صحبت کرده بودند. یکی از مهم‌ترین موارد مورد تاکید در کمپین تبلیغاتی Xbox Series X، سطح پشتیبانی بالای این کنسول از پلتفرم‌های قبلی ایکس‌باکس یا همان backwards compatibility است. این کنسول، درواقع به صورتی طراحی شده تا علاوه بر اجرای عناوین و بازی‌های Xbox One، حتی از کنترلر کنسول قدیمی نیز به صورت کامل پشتیبانی کند.

پیرامون پشتیبانی سخت‌افزاری کنسول جدید مایکروسافت در رابطه با کنسول‌های قدیمی‌تر، تاکنون فقط تایید شده بود که کنترلر Xbox One به صورت کامل در Xbox Series X پشتیبانی می‌شود، که این در تضاد با استراتژی سونی هم محسوب می‌شود؛ گفتنی است که کنترلر PS4 در حال استفاده در PS5، فقط از بازی‌های پلی‌استیشن 4 پشتیبانی می‌کند و عناوین عرضه شده برای پلی‌استیشن 5، قابل تجربه با Dualshock 4 نیستند. مایکروسافت اخیرا در یک اطلاعیه رسمی، گفته که نه تنها کنترلر Xbox One، بلکه همه اکسسوری‌های لایسنس شده رسمی که برای Xbox One وجود دارد نیز با Xbox Series X کار خواهد کرد. این شامل طیف بسیار گسترده‌ای از اکسسوری‌ها می‌شود، و عملا هر وسیله‌ای که امکان اتصال سیمی یا بی‌سیم به ایکس‌باکس وان را دارد، در ایکس‌باکس سری ایکس نیز کار می‌کنند.

مایکروسافت جدای از تایید این موضوع، از برند جدیدی به نام «Designed for Xbox» هم رونمایی کرده که حاصل مشارکت کمپانی با 34 برند دیگر، برای ساخت اکسسوری‌های جدید برای ایکس‌باکس است. شما در ادامه تصویر این برند و مارک‌های مورد پشتیبانی را مشاهده می‌کنید.

Designed For Xbox 1024x521

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.