نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 23 شهریور 1399
ساعت 15:00

Xbox Series S ارتقاهای مخصوص Xbox One X را دریافت نمی کند

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ براساس یک گزارش جدید، Xbox Series S بازی‌های نسل هشتمی را به جای نسخه Xbox One X، از طریق ورژن Xbox One S آن بازی‌ها اجرا می‌کند.

مایکروسافت با معرفی Xbox Series S به عنوان یک کنسول نسل بعدی 300 دلاری، به نظر استراتژی جذابی را برای شروع قدرتمند کار خود در بازار کنسول‌های نسل نهمی دنبال می‌کند. شروع نسل نهم و تجربه بازی‌های نسل نهمی، در پلتفرمی که تنها 299 دلار دارد قطعا برای مشتریان و گیمرها جذاب است. با وجود این قیمت‌گذاری عالی، مایکروسافت البته زیان‌های زیادی را هم متحمل می‌شود و البته این کنسول را با مشخصات سخت‌افزاری پایین‌تر و ضعیف‌تری به نسبت Xbox Series X ساخته است. در این ارتباط، حتی برخی بازیسازان نیز خصوصا در ارتباط با میزان حافظه رم پایین کنسول نقدهایی را مطرح کرده بودند.

در ارتباط با این کنسول، مایکروسافت اخیرا این گزارش‌ها را تایید کرده که بازی‌های backward compatible نسل هشتمی در Xbox Series S، ارتقاهایی که در نسل هشتم و در Xbox One X دریافت می‌کردند را دریافت نخواهند کرد؛ به این ترتیب این بازی‌ها در Xbox Series S، از طریق نسخه Xbox One S آن‌ها اجرا خواهند شد. گفتنی است که قبلا هم گزارش‌ها و گمانه‌زنی‌های مرتبطی وجود داشت، چون Series S به صورت منطقی امکان رندر کردن رزولوشن 4K را (برخلاف Xbox One X) ندارد و بازی‌ها را با رزولوشن 1440p و با امکان Upscale آن‌ها تا ابعاد 4K اجرا می‌کند. لازم به ذکر است که البته اجرای نسخه One S در Series S به این معنی هم هست که این عناوین، ارتقاهای مخصوص خودشان را در این کنسول برای پشتیبانی از تکسچرهای باکیفیت‌تر، نرخ فریم بالاتر و HDR برای آن دسته از بازی‌ها که در عرضه اولیه از این ویژگی استفاده نمی‌کردند، دریافت خواهند کرد.

با توجه به این تاییدیه، می‌توان گفت که هرچند در نگاه اول این موضوع می‌تواند ناامیدکننده باشد، با این حال با در نظر گرفتن اینکه Xbox Series S اصولا امکان اجرای بازی‌ها با رزولوشن 4K واقعی را ندارد، درنهایت منطقی است که عناوین backward compatible نسل هشتمی را از طریق نسخه One S و بدون دریافت ارتقاهای One X اجرا کند. هرچند این بازی‌ها، از ویژگی‌های نسل نهمی کنسول نظیر نرخ فریم بالاتر، تکسچرهای باکیفیت‌تر و در برخی موارد از HDR پشتیبانی می‌کنند.

دو کنسول Xbox Series X و Xbox Series S در تاریخ 10 نوامبر (20 آبان) به بازارهای جهانی راه پیدا می‌کنند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.