نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 25 شهریور 1399
ساعت 09:00

Bungie گزارش ها درباره تصاحب شرکت توسط مایکروسافت را تکذیب کرد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ مدیرعامل شرکت بانجی، اخیرا اعلام کرده که گزارش‌ها درباره تصاحب این کمپانی توسط مایکروسافت صحت ندارند.

به تازگی گزارش‌های غیررسمی منتشر شده، که مایکروسافت در تلاش است تا شرکت بازیسازی Bungie را مجددا تصاحب و این تیم را زیر چتر استودیوهای داخلی خود در Xbox Game Studios قرار بدهد. در این زمینه Jeff Grubb از GamesBeat و همچنین گزارشی دیگر توسط یوروگیمر، به همین مورد و صحبت‌های میان این دو شرکت اشاره می‌کردند و اینکه مذاکرات گرچه چند مرتبه متوقف شد ولی همچنان این تلاش ادامه دارد. در این رابطه، Pete Parsons مدیرعامل بانجی، در یک پست توییتری گفته که این گزارش‌ها صحت ندارند. او البته توضیح بیشتری نداد و صرفا در اشاره به این گزارش‌ها، گفته که چنین چیزی واقعیت ندارد.

با توجه به گزارش‌های قبلی از منابعی شناخته‌شده، می‌توان حدس زد که صحبت‌های مهمی میان این دو رد و بدل شده و ممکن است علیرغم این تکذیب عمومی، مذاکرات در پشت پرده همچنان ادامه داشته باشد. هرچند با توجه به تجربه قبلی بانجی که زمانی عضوی از تیم‌های فرست پارتی ایکس‌باکس بود، بعید است چنین اتفاقی تکرار شود. گفتنی است که مایکروسافت در سال 2000، اقدام به خریداری استودیو بانجی کرد؛ تیمی که در آن زمان با معرفی بازی Halo: Combat Evolved توجه زیادی را به خود جلب کرد و تصاحب این تیم برای مایکروسافت که قصد ورود به بازار کنسول‌های بازی را داشت، پیروزی بزرگی محسوب می‌شد. این همکاری موفق برای چندین سال بعد نیز تکرار شد، تا اینکه در سال 2007، بانجی حق مایکروسافت در شرکت خود را خرید و از مایکروسافت استقلال پیدا کرد. این شرکت البته حقوق سری Halo را واگذار و مطابق قرارداد روی دو بازی Halo 3: ODST و Halo: Reach نیز کار کرد، ولی پس از آن اقدام به ساخت و عرضه بازی خودش یعنی Destiny کرد.

مایکروسافت در طول چند سال اخیر، تیم‌های بازیسازی بزرگ و کوچک زیادی را خریداری کرده و به نظر در موقعیت مناسبی برای شروع نسل بعدی کنسول‌های بازی ایکس‌باکس قرار دارد. این شرکت البته تصاحب استودیوهای دیگر را هم رد نکرده، و قبلا گفته بود که در صورت پیدا شدن موقعیت مناسب، همیشه این موقعیت را در نظر می‌گیرد. باید دید که مایکروسافت چگونه استراتژی خود را برای موفقیت در نسل نهم کنسول‌های بازی پیاده می‌کند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.