نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 26 شهریور 1399
ساعت 15:00

سونی یک گزارش درباره کاهش تولید PS5 برای سال 2020 را رد کرد

1 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ سونی گزارش بلومبرگ درباره کاهش 4 میلیون واحدی تولید PS5 به دلیل کمبود قطعات را تکذیب کرده است.

سونی و مایکروسافت به موعد عرضه کنسول‌های نسل بعدی پلی‌استیشن و ایکس‌باکس نزدیک می‌شوند و همان‌طور که در تاریخ به خوبی مشخص بوده، استراتژی لانچ یک کنسول جدید و نحوه شروع یک نسل تازه از اهمیت بسیار بالایی برای موفقیت برخوردار است. پیرامون این رقابت، مایکروسافت تا به حال تقریبا همه برنامه‌های خود از جمله قیمت و تاریخ عرضه کنسول‌هایش را اعلام کرده، و حالا این نوبت سونی است تا اطلاعات مشابه درباره PS5 را فاش کند. سونی و پلی‌استیشن البته در نیمه‌شب فردا رویداد ویژه دیگری را برگزار می‌کنند، که انتظار می‌رود این موارد نیز سرانجام مشخص شوند.

در ارتباط با برنامه لانچ PS5، وب‌سایت بلومبرگ روز گذشته در گزارشی ادعا کرد که سونی، به دلیل کمبود برخی قطعات و چیپ‌ها مجبور شده تا برنامه اولیه خود برای ساخت پلی‌استیشن 5 را به میزان 4 میلیون دستگاه کم کند. بر این اساس، سونی ابتدا قصد داشته تا 15 میلیون PS5 تا مارس 2021 تولید کند که به خاطر این مشکلات، حالا سفارش ساخت 11 میلیون دستگاه را داده است. در این زمینه، GamesIndustry از سونی خواستار شفاف‌سازی شده که در پاسخ، کمپانی ژاپنی چنین ادعایی را تکذیب کرده است. سونی در این زمینه چنین گفته است:

درحالی که ما اطلاعات مربوط به تولید شمار کنسول‌هایمان را منتشر نمی‌کنیم، گزارشی که توسط بلومبرگ منتشر شده غلط است. ما هیچ گونه تغییری در تعداد سفارش‌های خودمان برای تولید PlayStation 5، از زمان شروع تولید انبوه این کنسول‌ها نداشتیم.

لازم به ذکر است که بلومبرگ، در طول ماه‌های اخیر تعدادی گزارش مشابه دیگر نیز درباره سونی و پلی‌استیشن 5 منتشر کرده بود که توسط سونی تکذیب شده بودند. در هر صورت سونی هیچگاه درباره تعداد کنسول‌های سفارش داده خود صحبت نکرده بود و در گذشته نیز گزارش‌ها درباره مشکلات در تولید کنسول به دلیل کمبود برخی قطعات را رد کرده بود. باید دید که دو شرکت رقابت برای تسخیر بازار کنسول‌های بازی نسل بعد را چگونه دنبال می‌کنند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.