نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 30 شهریور 1399
ساعت 15:00

حجم برخی عناوین PS5 نظیر Spider-Man: Miles Morales مشخص شد

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ سونی به تازگی حجم دیتای نسخه پلی‌استیشن 5 بازی Spider-Man: Miles Morales را اعلام کرده است.

با توجه به راه‌اندازی وب‌سایت PlayStation Direct توسط سونی، که محلی برای خرید کنسول و اکسسوری‌های جدید پلی‌استیشن به صورت مستقیم از سونی است، حالا حجم برخی عناوین مخصوص PS5 نیز مشخص شده است. بر این اساس، بازی Marvel's Spider-Man: Miles Morales Launch Edition به حداقل فضای 50 گیگابایت از حافظه 825 گیگابایتی SSD کنسول نیاز دارد. در این زمینه نسخه Ultimate Launch Edition نیز در فهرست دیده می‌شود که این بازی به فضای خالی 105 گیگابایت احتیاج دارد. لازم به ذکر است که البته این نسخه جدای از بازی اصلی، شامل نسخه ریمستر Marvel's Spider-Man عرضه سال 2018 نیز می‌شود.

جدای از این بازی، حجم دیتای دیگر بازی روز لانچ کنسول PS5 یعنی Demon's Souls ریمیک نیز مشخص شده است. گفتنی است که این یک بازسازی کامل از بازی Demon's Souls محصول سال 2009 فرام‌سافتور برای کنسول پلی‌استیشن 3 است، که توسط بلوپوینت و استودیو سونی ژاپن ساخته شده است. این بازی نیز برای نصب روی کنسول PS5 به 66 گیگابایت فضای خالی در SSD نیاز دارد. با توجه به این مشخصات، می‌توان تخمین‌های جانبی هم داشت برای مثال اگر هر دو این بازی‌های روز لانچ به صورت همزمان روی کنسول نصب شده باشند، فضای 171 گیگابایت را از مجموع 825 گیگابایت SSD کنسول اشغال می‌کنند، که این به معنی پر شدن 20٪ از مجموع حافظه کنسول است. این مقایسه البته برای نسخه Ultimate Launch Edition بازی اسپایدر من انجام شده که خود شامل دو بازی مستقل هستند.

از دیگر بازی‌های روز لانچ، می‌توان به Astro's Playroom که به صورت پیش فرض روی همه کنسول‌های PS5 نصب است، Destruction All Stars و Sackboy: A Big Adventure نام برد. Assassin's Creed Valhalla، Watch Dogs Legion و Destiny 2: Beyond Light نیز از جمله بازی‌های Third Party موجود در روز لانچ این کنسول است. PS5 البته از طریق قابلیت backwards compatible امکان اجرای اکثر عناوین PS4 نظیر Cyberpunk 2077 و Call of Duty: Black Ops Cold War را هم دارد.

کنسول‌های بازی PlayStation 5 با قیمت 500 دلار و PlayStation 5 Digital Edition با قیمت 400 دلار، ابتدا در کشورهای آمریکا، کانادا، مکزیک، ژاپن، استرالیا، نیوزیلند و کره جنوبی در روز 12 نوامبر (22 آبان) و در بازارهای بقیه نقاط دنیا نیز در روز 19 نوامبر (29 آبان) عرضه می‌شوند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.