نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 15 مهر 1399
ساعت 18:00

سونی انتظار دارد که فروش PS5 در سال مالی اول خود بیش از PS4 باشد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ جیم رایان، در مصاحبه‌ای گفته که انتظار دارد فروش کنسول PS5 در پایان سال مالی اول عرضه آن، بیشتر از PS4 باشد.

سونی و پلی‌استیشن 4، یکی از موفق‌ترین دوره‌ها را در تاریخ صنعت گیم و کنسول‌های بازی خانگی پشت سر می‌گذارند و با توجه به فروش فوق‌العاده این کنسول، PS4 عملا یکی از بهترین عملکردها را در تاریخ این برند داشته است. این کنسول در آخرین آمارها، اعلام شده بود که بیش از 110 میلیون دستگاه در سرتاسر دنیا به فروش رسانده و این امیدواری برای شرکت وجود دارد که این موفقیت، در طول نسل نهم و کنسول PS5 هم ادامه پیدا کند. با توجه به این پیش زمینه، جیم رایان به عنوان مدیرعامل پلی استیشن، در مصاحبه‌ای گفته که انتظار دارد PS5 فروش بیشتری را در سال مالی اول عرضه خود در مقایسه با PS4 داشته باشد.

رایان در مصاحبه اخیر خود با رسانه کره‌ای Naver مشخصا به عدد تخمینی خاصی اشاره نکرد، ولی گفت که سونی انتظار فروش بیشتری را برای سال اول PS5 در مقایسه با PS4 دارد. گفتنی است که PS4 از زمان عرضه در نوامبر 2013 تا پایان آن سال مالی در مارس 2014، مجموعا 7 میلیون واحد فروش داشت.

پیرامون سونی و برنامه تولید و عرضه PS5، تاکنون تعدادی گزارش منتشر شده که البته شرکت آمار خاصی را اعلام نکرده است. برای مثال در یک گزارش، به آمار اولیه 15 میلیون دستگاه اشاره شده بود که شرکت به دلایل مختلف، سفارش اولیه خود را به میزان چهار میلیون دستگاه کاهش داده بود؛ لازم به ذکر است که سونی البته این گزارش را تکذیب کرده است.

کنسول‌های بازی PlayStation 5 با قیمت 500 دلار و PlayStation 5 Digital Edition با قیمت 400 دلار، ابتدا در کشورهای آمریکا، کانادا، مکزیک، ژاپن، استرالیا، نیوزیلند و کره جنوبی در روز 12 نوامبر (22 آبان) و در بازارهای بقیه نقاط دنیا نیز در روز 19 نوامبر (29 آبان) عرضه می‌شوند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.