نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 12 آبان 1399
ساعت 09:00

امکان کاهش یا غیرفعال کردن Haptic Feedback و Adaptive Triggers

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ به گفته سونی، بازیکنانی که تمایلی به استفاده از Haptic Feedback و Adaptive Triggers کنترلر PS5 ندارند، می‌توانند قدرت آن‌ها را کم کرده یا به کلی غیرفعال کنند.

سونی در ادامه ماه جاری میلادی، کنسول بازی نسل نهمی پلی‌استیشن را عرضه خواهد کرد که این عرضه در دو مرحله منطقه‌ای و درنهایت جهانی انجام می‌گیرد. پیرامون PlayStation 5، سونی از ویژگی‌های جدید زیادی نام برده که می‌تواند کنسول را برای طرفداران به عنوان یک پلتفرم کاملا متفاوت تعریف کند. حافظه ذخیره‌ساز SSD و سرعت لود بسیار بالای بازی‌ها، توان پردازش گرافیکی بسیار بالا، تکنولوژی‌های جدید نظیر Ray-Tracing و صدای سه‌بعدی و البته کنترلرهای جدید DualSense با قابلیت‌های جدید لرزشی Haptic Feedback و همچنین Adaptive Triggers، همگی باعث شدند تا طرفداران برای شروع یک جهش نسلی و تجربه‌ای متفاوت به نسبت PS4 متقاعد شوند.

پیرامون دو ویژگی آخر که مربوط به کنترلر PS5 هستند، این کنترلرها از موتورهای لرزشی متفاوتی به نسبت همه کنترلرهای قبلی پلی‌استیشن برخوردار هستند. در این کنترلرها، موتور رامبل برداشته شده و حالا از Haptic Feedback استفاده شده که امکان انتقال حس لرزشی بسیار دقیق‌تری را دارند. برای مثال، حس لرزش منتقل شده از کنترلر در زمان حرکت روی یخ، حرکت روی زمین عادی و هر موقعیت دیگری که نیاز به لرزش کنترلر دارد، متفاوت از یکدیگر هستند و صرفا یک نوع حس مشابه از طریق لرزش موتور رامبل را منتقل نمی‌کنند. همچنین Adaptive Triggers نیز تجربه کار با دکمه‌های L2 و R2 را تغییر می‌دهد و جدای از حس لرزش، سطح فشار این دکمه‌ها را بسته به موقعیت بازی تغییر می‌دهد. سونی پیرامون این دو ویژگی DualSense، اخیرا گفته که سازندگان در طراحی کنترلر گزینه‌های accessibility را هم مدنظر قرار داشتند و این امکان را فراهم کردند که در صورت عدم تمایل بازیکنان، بتوان از قدرت این دو ویژگی کم کرد یا حتی آن‌ها را به کلی غیر فعال کرد. با توجه به اینکه هر دو این ویژگی‌ها تجربه کاربری جدیدی را منتقل خواهند کرد، قطعا وجود داشتن امکانات accessibility مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

کنسول‌های بازی PlayStation 5 با قیمت 500 دلار و PlayStation 5 Digital Edition با قیمت 400 دلار، ابتدا در کشورهای آمریکا، کانادا، مکزیک، ژاپن، استرالیا، نیوزیلند و کره جنوبی در روز 12 نوامبر (22 آبان) و در بازارهای بقیه نقاط دنیا نیز در روز 19 نوامبر (29 آبان) عرضه می‌شوند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.