نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 11 آبان 1399
ساعت 15:00

بازی Demon’s Souls در PS5 فاقد Ray-Tracing است

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ کارگردان خلاق بازی Demon’s Souls remake تایید کرده که تجربه این بازی روی PS5، فاقد ویژگی Ray-Tracing است.

نسخه ریمیک بازی Demon’s Souls، یکی از عناوین جدید و روز لانچ کنسول PS5 است که اخیرا تیزرها و ویدیوهای جدیدی را هم دریافت کرده بود. با توجه به این ویدیوها، برخی تحلیلگران از این احتمال صحبت کردند که به نظر نمی‌رسد این بازی از تکنولوژی Ray-Tracing استفاده کرده باشد. پیرامون این ادعاها، David Gavin کارگردان خلاق بازی اخیرا در مصاحبه‌ای این موضوع را تایید کرده، هرچند گفته که عدم پشتیبانی این تکنولوژی به دلیل ناتوانی PS5 نبوده است.

بله همین طور است. البته به این خاطر نیست که ما نتوانستیم این تکنولوژی را پیاده‌سازی کنیم یا اینکه PS5 توان این کار را نداشت، چون این طور نیست و این کار به شکل کامل قابل انجام است. با این حال استفاده از این تکنولوژی هزینه نیز دارد. این مثل هر تکنولوژی جدید گرافیکی است که اعمال کردن آن روی بازی به هزینه اضافی نیازمند است. اگر ما می‌خواستیم این تکنولوژی را پیاده کنیم، به معنی کنار گذاشتن ویژگی دیگر بود و ما محدوده زمانی کوتاهی هم برای ساخت و توسعه داشتیم.

دموهای اخیر بازی Demon’s Souls، حتی بدون وجود ویژگی Ray-Tracing گرافیک و کیفیت بصری فوق‌العاده‌ای را به نمایش گذاشته بود و تحسین‌های بسیاری را هم به همراه داشت. این بازی به صورت عادی با مشخصات 4K/30 FPS اجرا می‌شود، با این حال از یک حالت Performance هم برخوردار است تا بازی با رزولوشن dynamic 4K و نرخ فریم 60FPS اجرا شود.

بازی Demon’s Souls در روز 12 نوامبر (22 آبان) و همزمان با لانچ PS5، به صورت انحصاری همین پلتفرم منتشر می‌شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.