نویسنده: FariD پنج شنبه، 30 مهر 1394
ساعت 11:34

واقعیت مجازی در کنسول PS4

4.2 از 5

سال 2016 طلیعه روند تکنولوژیکی در صنعت بازی های رایانه ای خواهد بود، و عمده دلیل آن به معرفی تکنولوژی واقعیت مجازی (VR) باز می گردد. در حالی که برخی افراد عمدتاً بدبین در اوایل معرفی این تکنولوژی، آن را هوس زودگذر دیگری در حوزه بازی های کنترلی-حرکتی و سه بعدی تعریف می کردند، اما هم اکنون یک علاقه واقعی در بین منتقدین و گیمرها نسبت به واقعیت مجازی پلی استیشن و امثال آن وجود دارد، و بسیاری از آن ها این امید را دارند که این تکنولوژی بهبودی بیش از پیش را در تجربه بازی های رایانه ای به ارمغان بیاورد. اصحاب صنعت بازی های رایانه ای هنوز نتوانسته اند میزان موفقیت تکنولوژی واقعیت مجازی را پیش بینی کنند، اما حال که داریم خود را آماده بازی های قابل ارائه در سه ماهه اول سال 2016 می کنیم، با هم نگاهی به تعدادی از قابل پیش بینی ترین بازی های واقعیت مجازی پلی استیشن برای آخرین نسل کنسول این شرکت، یعنی  PS4، می اندازیم

 

The London Heist

اگر حتی اندکی به در دست گرفتن گلنگدن، قنداق و تفنگ دو لول (یا هر نوع اسلحه گانگستری دیگر) علاقه داشته باشید، قطعاً دوست دارید که برای یک بار هم که شده بازی The London Heist را تجربه کنید. به نظر می رسد که پس از آغاز معرفی واقعیت مجازی پلی استیشن در سال آینده،این بازی هیجان انگیز با تم لندن مورد انتخاب علاقمندان به بازی های سخت (از قبیل (Bloodborn قرار بگیرد. در این صورت می توانید با استفاده ای زیرکانه از جدیدترین هدست شرکت سونی، تعقیب و گریزهای فوق هیجانی ماشینی، مصاف های شدید تفنگی، بازجویی، و بسیاری از دیگر هیجانات را در قالب یک پک بازی اکشن-ماجراجویی به نزدیکی صندلی خود در خانه ببرید. مطمئنا اگر هر یک از ما به صورت واقعی در لندن حضور داشته باشیم ترجیح می دهیم که در خیابان هایش به گشت و گذار بپردازیم، اما ظاهراً The London Heist بیشتر دوست دارد  با الحاق تکنولوژی واقعیت مجازی به PS4، هر لحظه تجربه ما از لندن را به سبک خودش بسازد!

"خب البته کی دوست نداره که خشاب اسلحه یوزی اش رو بکشه و به نبرد با دار و دسته کارلتون ریچ بره؟"

 01 londonheist1


 Dreams

انگیزه بخش ترین عاملی که برای تجربه Dreams وجود دارد این است که این بازی اولین بازی واقعیت مجازی از سوی توسعه دهنده ای است که همواره بازی های ابداعی و راضی کننده ای را برای PlayStation عرضه کرده است و به همین خاطر هم نمی توان برای رسیدن این بازی خیلی صبر کرد. اما چیزی که همین حالا هم معلوم می باشد این است که Dreams قرار است در سبک خود نوعی استثنا باشد، چرا که گیمرها در آن وظیفه دارند به رویاهای خود در قالب مناظر سه بعدی بسیار زیبایی عینیت ببخشند. این بازی نه تنها از نظر بصری بسیار تاثیرگذار است، بلکه قرار است قسمت خلاق تر ذهن گیمرها را نیز درگیر کند، و این بسیار شبیه چیزی است که Little Big Planet به شیوه خود در سال 2008 انجام داد. با توجه به این که در دموی این بازی در نمایشگاه E3 2015 از سخت افزار PlayStation Move نیز برای تجربه بازی استفاده شده بود، می توان این انتظار را نیز داشت که برای لمس هر چه بیشتر این بازی باید پس از مدت ها سراغ کنترلرهای حرکتی هم برویم.

02 PS4 MediaMoleculeDreams


 Kitchen

در حالی که هنوز اکثر گیمرها سوگوار از دست دادن بازی فوق العاده محبوب Silent Hills هستند، عنوانی که زمانی آقای شوهی یوشیدا رییس سونی آن را بهترین و مناسب ترین بازی برای پروژه مورفئوس معرفی کرد، شرکت Capcom با معرفی بازی Kitchen به روی سن برگشت؛ یک بازی ترسناک و احشایی برای واقعیت مجازی پلی استیشن که به خوبی می تواند عنوان ترسناک ترین بازی ای که در طول عمرتان تجربه می کنید را از آن خود کند. Capcom با الهام گرفتن از فیلم هایی از قبیل اره (Saw) و حلقه (The Ring)، سعی کرده در آخرین تلاش خود حالتی را در نظر بگیرد که شما حتی نتوانید از جای خود تکان بخورید! در حالی که در یک آشپزخانه پردوده و کثیف به یک صندلی بسته شده اید، فقط می توانید تمامی اتفاقات وحشتناکی که پیش رویتان می افتد را با چشم های خود ببینید، از جمله سر بریده یکی از دوستان که خون آن در کف آشپزخانه و تا پیش پایتان جاری شده است، با چیزی که فقط شبیه خواهران شیطانی دوقلو در فیلم حلقه است! شما می توانید اطراف را نگاه کنید و دست های خود را حرکت دهید، اما به طور محکم به صندلی بسته شده اید. به این صحنه ها، تنشی که به خاطر سعی در یافتن محلی که از آنجا صداها و سایه های عجیب و غریب می آیند به شما وارد می شود و نهایتاً مشاهده مرگ خود با استفاده از ساتور واقع در دستان یک قصاب آغشته به خون را نیز اضافه کنید! سپس کل صحنه سیاه می شود. بله، Kitchen از نظر فنی هنوز فقط یک دمو است، اما همین دمو ما را متقاعد می کند که در آینده ای نه چندان دور قرار است به یک بازی کامل تبدیل شود و با توجه به آن چه که در این دمو دیده شد، بیصبرانه منتظر تجربه ترس محض توسط این بازی هستیم.

03 kitchen 1


 Battlezone

بازی Battlezone با سبک قدیمی اما بهبود یافته خود، قطعاً خاطرات ما از دهه 80 و 90 میلادی را زنده خواهد کرد. Battlezone با به رخ کشیدن زیبایی شناسی پرطراوت و آینده نگر خود، از DualShock 4 و PS VR به ترتیب برای ایجاد و مشاهده منطقه جنگی استفاده می کند؛ و هدف شما در این منطقه چیزی نیست جز نابود کردن سایر افراد، قبل از این که آن ها همین کار را در مورد شما انجام دهند. با این وجود این بازی یک شبیه ساز نیست. بله این بازی واقعاً ساده ای است و احساس این که سریعاً به یک بازی تکراری تبدیل شود وجود دارد، اما باز هم می توان امیدهای زیادی به آن داشت که در نهایت آنقدر جذاب باشد که PS VR خود را بردارید و محیط آن را تجربه کنید.

04 battlezone1


 Super Hypercube

شرکت Kokoromi با بهره گیری از واقعیت مجازی و استفاده از فرمول بازی کلاسیک Tetris، بازی اعتیادآور و تحریک کننده ای به نام Super Hypercube را خلق کرده است. شما در این بازی سعی می کنید بلوک های سه بعدی را طوری بچرخانید، برگردانید یا سقلمه بزنید که بر روی محلی واقع بر روی یک دیوار که در یک منظره سه بعدی باشکوه قرار دارد فیکس شوند. شما در این بازی نیاز دارید که با نگاه کردن به گوشه ها و چرخاندن اشیا، به صورت کامل از محیط سه بعدی اطراف خود استفاده کنید تا مطمئن شوید که یک بلوک در جای مربوطه قرار می گیرد یا نه و این ویزگی ها باعث می شوند که این بازی به تجربه ای کاملاً فیزیکی تبدیل شود. انتظار نداشته باشید که صرفاً با نشستن در یک محل و تکان دادن چند مرتبه دست های خود، در سطوح بالای این بازی قرار بگیرید.

05 superhypercube 1


 نکته: با توجه به این که هیچ یک از این بازی ها هنوز به مرحله عرضه نرسیده اند، هنوز نمی توان به طور قطعی در مورد این که هر یک از آن ها در قالب واقعیت مجازی (VR) عرضه می شوند یا صرفاً دموهایی از فناوری باقی می مانند نظر داد.

mb-empire telegram channel@MbEmpire

FariD | مقالات | 22/10/2015
برچسب‌ها
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: آذر 1394
    نظرها: 7
    تشکر: 2
    تشکرشده: 7
    پروفایل psn: C10udstr1ef
    رتبه لیدربرد psn: 50
    کنسول‌های بازی:

    به شخصه هیچ امیدی به این تکنولوژی اون هم روی کنسول ها ندارم چرا که در کنترل از همون محدودیت هایی رنج میبره که کینکت باهاش روبرو بود. تنها شانسش ارائه سبکی جدید از بازیها است که اون هم بنا به ذوق مخاطب خیلی بعیده.
    حداکثر تنوعی که میتونه اضافه کنه افزایش تعامل با نمایشگر که بازهم چیز خاصی نیست

    آخرین بار در تاریخ حدود 8 سال قبل توسط ابراهیمی پور ویرایش شد
    ‏SirGhas و ‏farid از این نوشته تشکر کرده‌اند.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 255
    تشکر: 194
    تشکرشده: 136
    پروفایل psn: MBEMPIREir
    رتبه لیدربرد psn: 48
    کنسول‌های بازی:

    بسیار عالی بودولی با اینکه من کلا با این توع بازی ها حال نمیکنم ولی فکر میکنم این بازیه The London Heist باید خوب باشه ممنون از خبر خوبت

    ‏farid از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: شهریور 1394
    نظرها: 293
    تشکر: 346
    تشکرشده: 281
    پروفایل psn: Farids1988
    رتبه لیدربرد psn: 103
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: reza maleki
    بسیار عالی بودولی با اینکه من کلا با این توع بازی ها حال نمیکنم ولی فکر میکنم این بازیه The London Heist باید خوب باشه ممنون از خبر خوبت

    آره منم فک میکنم با اومدن VR باز هم اقبال عمومی به بازیای سبک شوتر باشه.
    هرچند که خودم بالشخصه دوست دارم Dreams رو با واقعیت مجازی تست کنم. فک کنم برعکس Kitchen که به درد مازوخیست ها می خوره :grin: بازی Dreams بهت آرامش بده.

  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:

    مطلب بسیار خوبی . بود . ممنون از farid عزیز
    شخصا معتقدم از بین این عناوین The London Heist می تون عنوان خوبی باشه ولی Kitchen از جمله بازی های فوق العاده ی واقعیت مجازی هست که من هرگز اون رو بازی نمیکنم . آقا چه کاریه مگه خود آزاری داریم . من ویدئوی اون بانوی بنده ی خدائی که داره بازی میکنه رو براتون ضمیمه ی این نظر میکنم ببینید . طفلکی فکر میکنم باید شلوارش رو 40 بار بشوره :ha:

    ‏SirGhas و ‏farid و ‏Mr.Berserk از این نوشته تشکر کرده‌اند.
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.