نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 28 خرداد 1397
ساعت 17:30

مایکروسافت همچنان برنامه‌ای برای آوردن واقعیت مجازی به ایکس‌باکس ندارد

0 از 5

مایکروسافت همچنان برنامه‌ای برای عرضه پلتفرم سخت‌افزاری اجرای عناوین واقعیت مجازی و واقعیت ترکیبی برای ایکس‌باکس ندارد.

در جدیدترین اخبار بازی و تکنولوژی در بازی‌مگ؛ اخیرا بزرگ‌ترین رویداد خبری-تبلیغاتی صنعت گیم با عنوان E3 2018 به پایان رسید، و کمپانی های ناشر و بازی‌ساز در مجموع از ده‌ها محصول جدید خود رونمایی کردند. با این حال آنچه که در این رویداد نیز مثل دوره‌های قبل پررنگ‌تر جلوه می‌کرد، اهمیت‌بخشی محوری سازندگان به بازی‌های معمولی و سنتی بود و عناوین مختص پلتفرم‌های واقعیت مجازی و واقعیت ترکیبی، نقش کمرنگ‌تری در این رویداد داشتند. در این زمینه، تمرکز هر سه پلتفرم‌دار اصلی نیز روی بازی‌های معمولی بود که در این میان گرچه سونی عناوین جدیدی هم برای پلتفرم واقعیت مجازی PSVR معرفی کرد، ولی مایکروسافت مثل سابق، به نظر می‌رسد که همچنان علاقه‌ای برای عرضه سخت‌افزار مشابه برای ایکس‌باکس برای رقابت با PlayStation VR ندارد.

اخیرا مایک نیکولز از مایکروسافت در جریان مصاحبه‌ای با GI.biz، به این نکته اشاره کرده که این کمپانی برنامه‌ای برای ایکس‌باکس در خصوص اجرای عناوین VR ندارد. او در این زمینه گفته است:

ما هیچ‌گونه برنامه مشخصی برای کنسول‌های ایکس‌باکس درخصوص واقعیت مجازی یا واقعیت ترکیبی نداریم. دیدگاه ما در این خصوص مثل سابق است و معتقدیم که PC احتمالا بهترین پلتفرم برای اجرای همه‌جانبه عناوین VR و MR است. به عنوان یک پلتفرم باز، در آنجا اجازه تجربه سریع‌تر و مداوم‌تری از VR وجود دارد. همچنین کمپانی‌های بسیار زیادی هستند که روی آن پلتفرم برای VR سرمایه‌گذاری کرده‌اند و از دید مهیا بودن سخت‌افزار و محتوا برای آن‌ها نیز پلتفرم PC غنی است.

قطعا برای گوشی‌های هوشمند، بهترین سناریو واقعیت افزوده است که به سرعت هم درحال رشد است. ولی اینکه آیا برای ایکس‌باکس هم همین‌طور است؟ پاسخ خیر خواهد بود. تمرکز ما در اصل روی تجربه عناوین گیم بر روی تلویزیون است، و درنهایت نیز ما دوست داریم این شکل از تجربه کاربری را عمیق‌تر و بهتر کنیم.

در میان صحبت‌های نیکولز، او یک جا به عبارت «کنسول‌های ایکس‌باکس» اشاره کرده که می‌تواند به کنسول‌های Xbox One S و Xbox One X مرتبط دانسته شود ولی با توجه به نوع صحبت‌ها، احتمالا این می‌تواند به معنی کشیده شدن این سیاست به کنسول‌های آینده ایکس‌باکس هم اشاره کند. پیش از این فیل اسپنسر در E3 2018، اشاراتی به برنامه‌های مایکروسافت برای ساخت کنسول‌های نسل بعدی ایکس‌باکس داشت و در ادامه نیز او شفاف‌سازی بیشتری از دلایل تایید کنسول‌های آینده مایکروسافت انجام داد. همچنین در بازی‌مگ مطالعه کردید که برپایه گزارش‌ها، اسم رمز پروژه کنسول‌های نسل بعدی مایکروسافت نیز «Scarlet» است و طبق همین شایعه، در سال ۲۰۲۰ عرضه می‌شود.

در رویداد E3 امسال، تعدادی بازی واقعیت مجازی نیز معرفی شد که از این میان می‌توان به دو بازی کمپانی Bethesda یعنی Wolfenstein و Prey VR و همچنین بازی‌های Ghost Giant و Trover Saves the Universe برای پلتفرم PlayStation VR اشاره کرد.

برچسب‌ها
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.