نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 30 آبان 1399
ساعت 12:00

عناوین کاملا نسل نهمی PS5 احتمالا از سال 2022 عرضه می شوند

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ جیم رایان رئیس پلی‌استیشن، گفته که احتمالا از سال 2022 به بعد می‌توانیم شاهد بازی‌های کاملا نسل نهمی برای PS5 باشیم.

پس از عرضه جهانی PS5، رقابت جهانی در نسل نهم کنسول‌های بازی خانگی بین سونی و مایکروسافت شد و با توجه عرضه جلوتر از موعد یک هفته‌ای هر دو کنسول در بازارهای بزرگ و اصلی دنیا، می‌توان برآورد اولیه‌ای را از شرایط کلی نسل نهم کنسول‌های بازی داشت. نکته بسیار جالب و مهم پیرامون هر دو شرکت و کنسول‌های PS5 و Xbox Series X|S، پشتیبانی این پلتفرم‌ها از بازی‌های کنسول‌های قبلی است. درحال حاضر البته تقریبا همه بازی‌های عرضه شده برای این کنسول‌های جدید، با گرافیک و راندمان پایین‌تر در کنسول‌های قبلی هم اجرا می‌شوند، و البته بسیاری معتقدند که بازی‌های فعلی نسل نهمی در مجموع تفاوت معنادار و جهشی با بازی‌های نسل هشتمی ندارند.

پیرامون این مسئله، جیم رایان رئیس پلی‌استیشن نیز نظر مشابهی دارد و معتقد است که حداقل از سال 2022 به بعد، احتمالا شاهد انتشار بازی‌هایی که واقعا نسل نهمی باشند نخواهیم بود. او در این رابطه گفت:

اگر به تاریخ نگاه کنید، متوجه می‌شوید که معمولا در سال دوم یاحتی سوم عمر یک کنسول بازی است که ما سرانجام شاهد عرضه بازی‌هایی هستیم، که به صورت معنادار متفاوت و نسل جدید هستند. بازیسازان به صورت سنتی همیشه به مدتی زمان نیاز دارند تا خودشان را با پلتفرم و سخت‌افزار جدید تطبیق دهند و به کار با آن آشنا شوند. با این حال پیرامون PS5 فکر می‌کنم که شما از سال 2022 به بعد شاهد بازی‌های واقعا نسل نهمی و فوق‌العاده باشید. همین شرایط برای PS4 هم بود و ما از سال 2015/2016 بود که سرانجام بازی‌های نسل هشتمی و کاملا متمایز از نسل قبل‌تر را دیدیم. این‌ها مواقعی هستند که ما شاهد انتشار بازی‌هایی هستیم که معرف واقعی آن نسل هستند.

این صحبت‌ها از بسیاری جهات درست است و خصوصا در همین PS4 که در اواخر سال 2013 عرضه شد، احتمالا پس از عرضه بازی Uncharted 4 در سال 2016 بود که بازی‌های نسل هشتمی کاملا متمایز از بازی‌های نسل هفتم تجربه می‌شدند. با توجه به این روند تاریخی، می‌توان حدس زد که احتمالا از سال 2022/2023 می‌توان شاهد عرضه بازی‌های متمایز نسل نهمی برای هر دو پلتفرم پلی‌استیشن و ایکس‌باکس بود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.