نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 06 آذر 1399
ساعت 15:00

PS5 بزرگ ترین لانچ یک کنسول جدید در تاریخ سونی را داشته است

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ به گفته سونی، کنسول بازی PlayStation 5 بزرگ‌ترین لانچ در تاریخ کنسول‌های بازی این شرکت را تجربه کرده است.

با توجه به کمپین تبلیغاتی مناسب از جانب سونی و مایکروسافت، کنسول‌های نسل نهمی این دو شرکت نیز همان‌طور که انتظار می‌رفت با استقبال گسترده‌ای از جانب طرفداران و بازار مواجه شدند. طرفداران هر دو پلتفرم پلی‌استیشن و ایکس‌باکس، امیدواری‌های بسیار زیادی نسبت به آینده این سیستم‌ها دارند و شرایط نامتعادل ابتدای نسل هشتم میان دو رقیب، در شروع نسل جدید تکرار نشد. با توجه به همین دلایل، مایکروسافت مدتی پیش از عملکرد بسیار عالی فروش Xbox Series X|S به عنوان بزرگ‌ترین لانچ در تاریخ ایکس‌باکس استقبال کرده بود، و حالا سونی نیز اطلاعیه مشابهی را منتشر کرده است.

به تازگی حساب رسمی توییتری پلی‌استیشن، رسما اعلام کرده که آمارهای فروش کنسول PS5 در دوره لانچ، همه رکوردهای قبلی برای کنسول‌های پیشین پلی‌استیشن را شکسته و این کنسول حالا بزرگ‌ترین لانچ در تاریخ کنسول‌های بازی سونی را به نام خود ثبت کرده است. گفتنی است که سونی البته اعداد مرتبط را اعلام نکرده است، با این حال می‌توان حدس زد که این ارقام بسیار بالا هستند. اطلاعیه سونی همچنین به درخواست بی‌سابقه بازار و کمبود موجودی کنسول نیز اشاره کرده و وعده داده که در تلاش است تا این مشکل را از طریق همکاری با خرده‌فروشان حل کند.

البته باید در نظر گرفت که مشکل کمبود کنسول در بازار می‌تواند تا حد زیادی به شیوع ویروس کرونا نیز مرتبط باشد، و در بخش‌های مختلف نظیر ساخت کنسول‌ها، عرضه و لجستیک، قبلا نیز پیش بینی بروز مشکل کمبود در بازار به دلیل شیوع این ویروس مطرح بود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.