نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 16 آذر 1399
ساعت 12:00

سونی قیمت گذاری PS5 را از اوایل سال 2020 نهایی کرده بود

4 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ جیم رایان مدیرعامل پلی‌استیشن، در مصاحبه اخیر خود گفته که سونی تقریبا در همان اوایل سال 2020 کنسول‌های PS5 را قیمت‌گذاری کرده بود.

سونی از تقریبا یک ماه پیش رسما جدیدترین کنسول بازی خانگی پلی‌استیشن یعنی PS5 را عرضه کرد و مطابق اعلام قبلی، این شرکت موفق شد تا پلتفرمی حتی با چنین مشخصات سخت‌افزاری و قابلیت‌های جدید را با قیمتی رقابتی و معقول وارد بازار کند. مارک سرنی به عنوان طراح این کنسول‌ها، از زمان تایید شدن ساخت کنسول جدید پلی‌استیشن گرچه درباره قیمت نهایی سکوت می‌کرد، ولی به صورت غیرمستقیم اشاره داشت که سونی قطعا پلتفرم جدید پلی‌استیشن را با هزینه‌ای قابل قبول برای مشتریان عرضه می‌کند. علیرغم همه این صحبت‌ها، البته بحث رقابت با کنسول جدید ایکس‌باکس نیز وجود داشت و سونی عملا در شروع نسل جدید، ابتدا منتظر مایکروسافت و ایکس‌باکس بود تا در نهایت قیمت PS5 را اعلام کند. پیرامون موضوع زمان قیمت‌گذاری PS5، جیم رایان مدیرعامل پلی‌استیشن اخیرا چنین گفته است:

ما در اوایل همین سال میلادی بود که قیمت‌گذاری مدنظر خودمان را تعیین کرده بودیم و خوب این مصادف می‌شود با پیش از شیوع ویروس کرونا و شرایط قرنطینه. پس از این نیز ما ابدا چیزی را تغییر ندادیم. ما موفق شدیم PlayStation 5 را همراه با تمام قدرت پردازشی و ویژگی‌های کامل نسل نهمی آن [با قیمت ورودی] 400 دلار / 400 یورو عرضه کنیم که این دقیقا مشابه قیمت روز عرضه PS4 در سال 2013 هست. برای ما این موضوعی کلیدی بود و واقعا خوشحالم که درنهایت موفق شدیم این کار را انجام دهیم. قیمت 400 دلاری، در نسل هشتم برای ما کاملا جوابگو بود و دوست داریم این مرتبه نیز به همان صورت خوب باشد.

رایان در یکی از اولین مصاحبه‌ها پس از اعلام قیمت PS5، اظهارنظر مشابهی داشت و از اینکه شرکت موفق شد تا درنهایت به قیمت پایه 400 دلاری برسد، اظهار خوشحالی کرده بود. در هر صورت باید توجه داشت که کنسول‌های جدید PS5 استاندارد با قیمت 500 دلار و PS5 فاقد درایو دیسک‌خوان با قیمت 400 دلار، هر دو از مشخصات سخت‌افزاری یکسان و بسیار قدرتمندی بهره می‌گیرند، و با در نظر گرفتن پردازنده‌های بروز، استفاده از حافظه SSD، حافظه رم 16 گیگابایت و ... تردیدهای زیادی از نهایی شدن قیمت این کنسول با قیمت روز عرضه PS4 وجود داشت.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.