نائوکی یوشیدا، تهیه کننده بازی Final Fantasy XVI، در پیامی به اطلاع طرفداران این فرنچایز رساند که مراحل ساخت شانزدهمین نسخه اصلی این مجموعه، حداقل به مدت 6 ماه به تأخیر افتاده است. علت اصلی این اتفاق، پیچیدگیهای شرایط کاری تازه متأثر از همهگیری کووید 19 و برنامهریزیهای لازم برای دورکاری اعضاء تیم سازنده عنوان شده است. در کنار این خبر، یوشیدا تأیید کرد که اطلاعات جدیدی از این بازی در بهار 2022 در اختیار علاقهمندان قرار خواهد گرفت.
بازی فاینال فانتزی 16 اولین بار در سپتامبر 2020 برای عرضه روی پلتفرمهای PC و PS5 رونمایی شد اما بعدتر اعلام شد که این عنوان برای مدتی نامعلوم تحت انحصار کنسول خانگی سونی خواهد بود. ساخت این پروژه بر عهده استودیو داخلی Creative Business Unit III از شرکت اسکوئر انیکس است که در سالهای اخیر وظیفه ساخت و توسعه بازی آنلاین Final Fantasy XIV را برعهده داشته است. آخرین خبر مهم در رابطه با این پروژه مربوط به ژوئیه گذشته است که در آن مقطع گزارش شد که کار نوشتن داستان بازی تقریباً به پایان رسیده و فرآیند ضبط صداپیشگی برای زبانهای انگلیسی و ژاپنی در مراحل پایانی خود به سر میبرد.
نظرات