نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 23 دی 1401
ساعت 16:00

اظهار نگرانی گوگل و انویدیا درباره خریداری Activision Blizzard

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ در میانه دعوی حقوقی میان مایکروسافت و کمیسیون فدرال تجارت آمریکا (FTC) درارتباط با خریداری کمپانی Activision Blizzard، به تازگی فاش شده که دو شرکت گوگل و Nvidia هم به ضرر مایکروسافت وارد پرونده شدند و پیرامون این خریداری و وضعیت بازار پس از این اتفاق اظهار نگرانی کردند. دو شرکت، در این رابطه گفته‌اند که در صورت تصاحب کامل اکتیویژن بلیزارد، مایکروسافت خواهد توانست تا یک برتری بسیار بزرگ در بخش موبایل گیمینگ و همچنین سرویس‌های اشتراکی کسب کند و این در مقوله رقابت نگران‌کننده دانسته شده است.

در ارتباط با این پرونده پرحاشیه تصاحب که مدتی پس از خریداری شرکت Bethesda توسط مایکروسافت مطرح شد، از همان ابتدا نگرانی‌های زیادی از سمت رقبا، به خصوص سونی ایجاد و کمپانی ژاپنی به صورتی کاملا جدی علیه این خریداری وارد عمل شد. سونی البته نگرانی کلی خود را در ارتباط با سرویس اشتراکی گیم پس، بخش پی سی و مشخصا فرنچایز Call of Duty دانسته، حال اینکه گوگل و انویدیا حالا در یکی دیگر از حوزه‌های مهم رقابتی صنعت گیم یعنی بازار بازی‌های موبایل نیز نگرانی‌های خود را به کمیسیون فدرال تجارت منتقل کرده‌اند. لازم به ذکر است که Bloomberg  در گزارشی گفته که انویدیا البته به صورت مطلق با این تصاحب مخالف نیست.

با توجه به تلاش‌های رقبای مایکروسافت برای مانع شدن این خرید، FTC نیز از چند ماه پیش رسما پرونده‌ای علیه این خرید تشکیل داد. در ارتباط با پیشرفت احتمالی پرونده، اخیرا جیمز وینگرتون از وکلای FTC گفته بود که تاکنون هیچ توافق حقیقی با مایکروسافت شکل نگرفته است و به این ترتیب باید دید که سرانجام آن به چه شکل رقم می‌خورد. در همین ارتباط، پرونده‌های مشابهی در کشورهای دیگر نیز شکل گرفته که برخی از آن‌ها تکمیل و با تایید نهایی و برخی دیگر از جمله در کشور انگلستان همچنان ادامه دارد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.