نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 23 دی 1401
ساعت 14:00

گوگل زمان دقیق تعطیلی سرویس Stadia را اعلام کرد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ کمپانی گوگل به تازگی اعلام کرده که سرورهای پلتفرم استریم بازی Stadia قرار است در روز 18 ژانویه ساعت 11:59 نیمه شب (به وقت ایران روز پنجشنبه 29 دی ساعت 10:30) رسما خاموش شود. گفتنی است که گوگل از چندماه پیش تعطیل شدن این سرویس بازی استریمی را تایید کرده بود و حالا با نزدیک شدن به موعد اعلام شده، زمان دقیق آن را نیز مشخص کرده تا بازیکنان پلتفرم زمان کافی آماده‌سازی دراختیار داشته باشند.

تاکنون اغلب توسعه‌دهندگان حاضر در استیدیا روش‌های انتقال بازیکنان به پلتفرم‌های دیگر را مشخص کرده‌اند و روش‌هایی برای انتقال پیشرفت‌های حاصل شده در بازی‌ها به پلتفرم‌های دیگر معرفی شده بود. گوگل همچنین طبق وعده قبلی، وجوه هزینه شده بازیکنان در این پلتفرم را نیز به صورت کامل بازپس می‌دهد. در رابطه با روش‌های انتقال، یک نمونه بازی Destiny 2 است که امکان فعال کردن گزینه cross-save و اتصال به اکانت مرکزی را داده و به این طریق تمامی پیشرفت‌های حاصل شده قابل پیگیری در پلتفرم‌های دیگر هم خواهد بود. شرکت‌های دیگر از جمله یوبی‌سافت نیز چنین راهکارهایی را برای بازیکنان خود در استیدیا معرفی کرده بودند.

پلتفرم استریم بازی Stadia کار خود را بسیار پر سروصدا و با حاشیه شروع کرد و با توجه به لانچ ضعیف و عوامل متعدد دیگر، هرگز نتوانست به مقصد مناسبی برای گیمرها تبدیل شود. این پلتفرم در طول حیات کوتاهش بارها با شایعات تعطیلی مواجه بود و تایید رسمی این موضوع حدود 4 ماه پیش به این گمانه‌زنی‌ها واقعیت بخشید.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.