نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 26 دی 1401
ساعت 09:00

عملکرد مالی The Callisto Protocol بسیار پایین تر از انتظارات بود

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ بازی The Callisto Protocol محصول تیم Striking Distance یک ماه پیش و با انتظارات اولیه بسیار زیادی عرضه شد، عنوانی که از بسیاری جهات با سری موفق Dead Space مقایسه شد و با توجه به نمایش‌های باکیفیتی که داشت امیدواری‌های زیادی را در میان طرفداران ژانر علمی تخیلی و وحشت ایجاد کرده بود. این بازی البته در موعد لانچ با نقد و بررسی‌های متوسطی از جانب منتقدین مواجه شد و گزارش‌های اولیه نیز از فروش پایین‌تر از انتظار آن خبر می‌داد. در این رابطه، اخیرا گزارشی منتشر شده که جزئیات بیشتری را از ناکامی‌های مالی این پروژه فاش می‌کند.

با توجه به گزارش K-Odyssey وابسته به خبرگزاری Yonhap، تحلیلگران بازار از جمله Daishin Securities، Samsung Securities، Korea Investment & Securities و Hyundai Motor Securities حالا اهداف فروشی که از بازی داشتند را پایین آورده‌اند. در ادامه این گزارش آمده که Krafton ناشر بازی تا قبل از انتشار، برآورد فروش تا پنج میلیون نسخه را داشته اما روند کنونی باعث شده تا این موسسات تحلیل بازار این پیش‌بینی را در خوش‌بینانه‌ترین حالت ممکن تا دو میلیون نسخه برای سال جاری تخمین بزنند. همچنین با توجه به همین خبر، بودجه ساخت بازی نیز بسیار عظیم و 200 میلیارد ین (حدود 162 میلیون دلار) ذکر شده که در طول سه سال تولید پروژه صرف شده است. همچنین این رقم شامل هزینه‌های مربوط به بازاریابی و تبلیغات هم نیست.

انتظار می‌رود که ناشران بازی، در طول جلسه گزارش مالی برای سه ماهه آخر سال مالی جاری اطلاعات بیشتری را از درآمدهای آن منتشر کنند. The Callisto Protocol در حال حاضر برای پلتفرم‌های PS5، Xbox Series X/S، PS4، Xbox One و PC در دسترس قرار دارد. شما می‌توانید نقد و بررسی اختصاصی بازی با امتیاز 7 از 10 را نیز در بازی‌مگ مطالعه کنید.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.