نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 15 بهمن 1401
ساعت 16:00

حدود 30 درصد کاربران PS5 قبلا PS4 نداشته اند

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ کمپانی سونی و مایکروسافت حدود دو سال پیش و اواخر سال 2020، از کنسول‌های نسل نهمی و جدیدتر خود رونمایی کردند. در این بین هر دو شرکت استراتژی‌های خاص خودشان را برای رقابت و تسلط در بازار کنسول‌های خانگی پیگیری کردند که این موضوع، باعث رقابتی شدن هرچه بیشتر این بازار نیز شد. در تازه‌ترین خبرها پیرامون سونی و PS5، این شرکت جزئیات جالبی را به اشتراک گذاشته و برای مثال گفته که آمار فروش این پلتفرم، حالا به 32،1 میلیون واحد رسیده است. سونی همچنین گفته که با توجه به رفع موانع مختلف و تولید انبوه بیشتر دستگاه، حالا مشکلات کم‌تری از بابت کمبود موجودی در فروشگاه‌های جهانی وجود خواهد داشت.

در بخشی از گزارش جدید سونی اشاره کرده که عرضه PS5 و استقبال از آن، به حدی بوده که کاربران کاملا جدید که قبلا مالک PS4 نبوده‌اند نیز اشتیاق قابل‌توجهی برای تهیه کنسول داشته‌اند. بر این اساس، سونی تخمین می‌زند که حدود 30 درصد از کل کاربران فعال ماهانه PS5، در گذشته مالک PS4 نبوده‌اند و بازیکنانی کاملا جدید برای این اکوسیستم هستند. این شرکت همچنین گفته که در دسامبر 2022، شاهد اضافه شدن 30 درصدی کاربران فعال ماهانه پلی‌استیشن نیز بوده که با توجه به اضافه شدن کاربران جدید قابل پیش‌بینی بوده است.

سونی در بخشی دیگر از این گزارش گفته که در میان بازیکنان PS5 و بازیکنانی که هنوز از PS4 به PS5 کوچ نکرده‌اند، درصد مشارکت و استفاده به شکل قابل‌توجهی برای کاربران کنسول جدیدتر بالاتر است. درواقع بازیکنان PS5 به نسبت PS4 ساعات بیشتری را مسغول بازی یا به استفاده از اشتراک PS Plus می‌پردازند. در این زمینه باید توجه داشت که سونی همچنان پشتیبانی نسبتا کاملی از PS4 دارد و بسیاری از عناوین فرست پارتی شرکت از جمله God of War Ragnarok، Horizon Forbidden West و Gran Turismo 7 برای این کنسول هم عرضه شده‌اند. با این حال به نظر می‌رسد که خصوصا از سال مالی 2025 به بعد عمده تمرکز شرکت به PS5 معطوف شود، و برای مثال عرضه بازی شدیدا موردانتظار Marvel’s Spider-Man 2 فقط برای PS5 تایید شده است.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.