نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 25 بهمن 1401
ساعت 14:00

نسل نهمی بودن Star Wars Jedi: Survivor مزایای زیادی داشته است

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ کمپانی EA یکی از اولین ناشران صنعت گیم بوده که انتقال از نسل هشتم به نسل نهم کنسول‌ها را با سرعت دنبال، و اقدام به عرضه منحصرا نسل نهمی بازی‌هایش کرده است. این شرکت در سال 2023، تاکنون نسخه ریمیک Dead Space را بدون عرضه برای PS4 یا Xbox One، فقط برای کنسول‌های نسل نهمی و جدیدتر سونی و مایکروسافت و همچنین پی‌سی عرضه کرد و در مرحله بعد، همین استراتژی عرضه را برای بازی موردانتظار Star Wars Jedi: Survivor نیز در نظر دارد. پیرامون این تصمیم، اخیرا Stig Asmussen کارگردان بازی جدید صحبت‌های تازه‌ای انجام داده و از مزایای مختلف چنین استراتژی و کمکی که به سازندگان برای ساخت دنیاهای بزرگ‌تر و عمیق‌تر می‌کند، جزئیات جالبی را فاش کرده است.

این اتفاق که ما به جای تمرکز میان‌نسلی و لحاظ کردن سیستم‌های قدیمی‌تر، منحصرا برای کنسول‌های جدیدتر بازی را درست کنیم به ما کمک کرده تا نقشه‌های به مراتب بزرگ‌تری بسازیم. این نقشه‌ها نیز حالا جزئیات، عمق و وسعت بیشتری دارند و تنوع بیشتری از دشمنان را به همراه می‌آورند. در مجموع می‌توان گفت که ما خیلی سریع متوجه این موضوع شدیم که می‌توان از قدرت بالای سیستم‌های جدید بهره‌گیری کرد. پردازشگرهای سریع‌تر، حافظه بیشتر و سریع‌تر، لود سریع و ... که در مواردی که اشاره شد به ما بسیار کمک کردند.

سخت‌افزارهای جدید به ما این امکان را دادند که ویژگی‌های جدید مدنظرمان را در بازی پیاده‌سازی کنیم. البته بازی قبلی واقعا با استقبال مواجه بود و ما هم دوست نداشتیم که در بازی دنباله، از تجربه کلی آن دور شویم؛ با این حال مواردی بودند که واقعا تمایل به ارتقا و تکامل در آن‌ها حس می‌شد و سخت‌افزارهای جدید دقیقا به ما در این رابطه کمک کردند. فکر می‌کنم که همه این‌ها بتواند یک تجربه واقعا نسل نهمی و مدرن از دنیای Star Wars را به دنبال داشته باشند.

پس از این صحبت‌ها، Asmussen اشاره کوتاهی به برنامه اولیه برای عرضه نسخه نسل نهمی Star Wars Jedi: Fallen Order کرد و اینکه در این پروژه، به کارگیری تکنولوژی ray tracing هم در دستور کار قرار گرفت. با این حال او در ادامه گفت که این پروژه گرچه لغو شد، با این حال تجربه خوبی برای بازی جدیدتر Star Wars Jedi: Survivor بود و به آن‌ها برای نحوه بکارگیری از تکنولوژی جدید در این بازی، که با نسخه سفارشی‌شده Unreal engine 4 ساخته می‌شود کمک کرد. بازی Star Wars Jedi: Survivor در روز 28 آوریل (8 اردیبهشت) برای PS5، Xbox Series X/S و PC منتشر می‌شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.