نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 25 بهمن 1401
ساعت 16:00

EA درآستانه ثبت قرارداد لایسنس Premier League در EA Sports FC است

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ سری بازی‌های ورزشی و فوتبالی FIFA در سال 2023 با تغییر و تحولات عمده‌ای کار خود را دنبال می‌کند که به عنوان شروع، این فرنچایز دیگر با نام FIFA عرضه نمی‌شود و از این پس با عنوان جدید EA Sports FC نسخه‌های جدید دریافت خواهد کرد. این اتفاق که در پایان عرضه بازی FIFA 2023 تایید شد، به دلیل پایان دادن به همکاری طولانی‌مدت توسط نهاد فیفا اعلام شد و به این ترتیب این بازی نیز حالا مشابه رقیب خود قرار است با نام‌گذاری جدید کار خود را پیگیری کنند.

براساس یک گزارش جدید به نظر می‌رسد که گرچه سری بازی فیفا نام خودش را از دست داده، ولی به نظر می‌رسد که EA همچنان می‌تواند به استفاده از بزرگ‌ترین حق لایسنس این ورزش در مجموعه بازی خود ادامه دهد. این گزارش که اولین بار توسط Sky Sports منتشر شده، اشاره می‌کند که EA Sports قرارداد جدیدی را برای استفاده از لایسنس‌های لیگ برتر جزیره یا Premier League نهایی می‌کند. به این ترتیب این لیگ که به عنوان بزرگ‌ترین رقابت‌های ورزشی داخل کشوری دنیای فوتبال شناخته می‌شود، همچنان به لایسنس و حق استفاده انحصاری برای محصولات EA ادامه خواهد داد که این نیز طبیعتا شامل بازی جدید EA Sports FC خواهد شد. با توجه به همین گزارش، این قرارداد ارزشی بالغ بر 448 میلیون پوند دارد و برای یک مدت‌زمان شش ساله، و هر سال بیش از 80 میلیون دلار تنظیم شده است. همچنین این رقم، گفته شده که دو برابر بیشتر از قرارداد قبلی میان این لیگ با EA خواهد بود.

باید توجه داشت که علیرغم انتشار این گزارش توسط یک منبع رسمی، هنوز هیچ کدام از طرفین اقدام به تایید خبر نکرده‌اند. در دیگر خبرها از سری فوتبالی فیفا نیز مدتی پیش گزارشی وجود داشت که نشان می‌داد FIFA 23 به دلیل استقبال کم‌نظیر طرفداران، در حال تبدیل شدن به پرفروش‌ترین بازی در تاریخ این سری قرار دارد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.