نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 29 بهمن 1401
ساعت 16:00

خریداری توسط ایکس باکس هیچ تاثیری در روند ساخت Hi-Fi Rush نداشت

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ مایکروسافت و ایکس‌باکس حتی بدون در نظر گرفتن نهایی شدن یا نشدن خریداری اکتیویژن-بلیزارد، حالا مجموعه بسیار بزرگی از استودیوهای بازیسازی را زیرمجموعه خود دارند. بسیاری از استودیوهای جدید نیز که بواسطه خریداری Bethesda به ایکس‌باکس ملحق شدند، تیم‌های با تجربه و موفقی هستند که IP ها و محصولات متنوع و محبوبی را به بازار فرستاده بودند. یکی از تیم‌هایی که در این دسته قرار می‌گیرد، استودیو ژاپنی Tango Gameworks است که علاقمندان به صنعت بازی، این تیم را با حضور شینجی میکامی و سری بازی‌های The Evil Within می‌شناسند. این استودیو مدتی پیش بازی متفاوت و محبوب Hi-Fi Rush را برای ایکس‌باکس و پی‌سی منتشر کرد و تاکنون هم صحبت‌های زیادی درباره آن مطرح بوده است. پیرامون این بازی، John Johanas کارگردان این عنوان اخیرا مصاحبه تازه‌ای انجام داده و از شرایط خریداری شدن شرکت توسط مایکروسافت و تاثیر احتمالی روی ساخت این بازی صحبت‌های جالبی را مطرح کرده است.

می‌توانم بگویم که خریداری توسط ایکس‌باکس هیچ گونه تاثیری روی کار ما در ساخت Hi-Fi Rush نداشت. ما همان زمان هم این بازی را در حال ساخت داشتیم و به عنوان پروژه‌ای که در پی‌سی ساخته می‌شد، هنوز پلتفرم‌های آن را انتخاب نکرده بودیم. در آن مقطع ما نمی‌دانستیم که حتی آینده کنسول‌های بازی چگونه خواهد بود. به این ترتیب وقتی خریداری توسط ایکس‌باکس اتفاق افتاد، کار ما کمی راحت‌تر شد و حالا می‌توانستیم روی پلتفرم‌های مشخصی تمرکز کنیم و تجربه بهتری را برای بازی رقم بزنیم.

از لحاظ ساختار، عملا هیچ تفاوتی ایجاد نشد چون ایکس‌باکس همچنان Bethesda را به عنوان شرکت اصلی و ناشر بازی‌های خودش حفظ کرد. پس ما مثل سابق، همچنان برای کارهای معمول و اینکه بازی چطور باید باشد با Bethesda و ZeniMax در ارتباط بودیم. همین شرایط از ابتدا نیز وجود داشت و تا آخرین لحظه ساخت نیز به همین ترتیب جلو رفت. پس می‌توان گفت که از این نظر تجربه همکاری ما با ایکس‌باکس مثبت بود و دخالت خاصی صورت نگرفت. مثل این بود که فقط می‌گفتند همان کاری که فکر می‌کنید خوب است را انجام دهید.

بازی Hi-Fi Rush در حال حاضر برای پلتفرم‌های Xbox Series X/S و PC در دسترس قرار دارد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.