نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 14 اسفند 1401
ساعت 11:00

یوبیسافت یکی از استودیوهای خود را تعطیل می کند

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ یوبی‌سافت اعلام کرده که به دلایل بیرونی که از جمله روی فروش فیزیکی بازی‌های شرکت تاثیر گذاشته است، از روز 1 آوریل (12 فروردین 1402) قصد تعطیل کردن تعدادی از دفاتر اروپایی خود و همچنین استودیو Ubisoft Benelux را دارد. لازم به ذکر است که در طول چند ماه اخیر و با توجه به شرایط اقتصادی موجود در جهان، شرکت‌های مختلف از جمله کمپانی‌های بزرگ شاهد موج‌هایی از ترخیص و کنارگذاشتن کارمندانشان بودند و این موضوع در شرکت‌های صنعت گیم نیز اتفاق افتاده است.

خبر اخیر درباره تعطیلی تعدادی از دفاتر یوبی‌سافت، البته اولین مرتبه از موارد مشابه برای شرکت نیست و مدتی پیش اعلام شد که شرکت قصد دارد هزینه‌های خود را در سال مالی جدید پایین بیاورد و در برخی قسمت‌ها تغییرات ساختاری ایجاد کند. در این رابطه، گزارش‌هایی از کنسل شدن ساخت چند بازی (جدای از مواردی که رسما اعلام شده بودند) هم وجود داشت و این هم جدای از خبرها از تاخیرهای مجدد برای بازی‌هایی نظیر Skull & Bones بوده است. یوبی‌سافت در آن دوره اعلام کرده بود که قصد جابجایی کارکنان با پروژه‌ها فعال دیگر را دارد، هرچند بعدا مشخص شد که تعدادی از کارکنان از شرکت ترخیص شده‌اند.

با توجه به اطلاعیه اخیر شرکت پیرامون تعطیلی دفاتر اروپایی و ترخیص اکثر کارمندان آن که از طریق ایمیل داخلی منتشر شده، شرکت گفته که دلایل خارجی که روی کسب و کار آن‌ها تاثیر گذاشته عامل این تصمیم بوده است. این دلایل عبارت هستند از کاهش فروش فیزیکی بازی‌ها، دیجیتالی شدن کانال‌های ارتباطی، انتقال سراسری که در صنعت گیم به سمت عناوین free-to-play وجود داشته و این واقعیت که پروژه‌های موبایل و فصلی اولویت بیشتری نسبت به محصولات فیزیکی پیدا کردند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.