نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 25 اسفند 1401
ساعت 11:00

مایکروسافت قراردادهای Call of Duty بیشتری با شرکت ها خواهد داشت

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ در جریان ماجرای خریداری 69 میلیاردی اکتیویژن-بلیزارد توسط مایکروسافت و با توجه به اعتراض‌های رقیبان شرکت به خصوص سونی، مهم‌ترین پرسش و نگرانی رقبا درباره نحوه انتشار بازی‌های آینده سری Call of Duty است. برای رفع این نگرانی، مایکروسافت مدتی پیش خبر از انعقاد قراردادهای 10 ساله و رسمی با دو شرکت نینتندو و ان‌ویدیا داده بود و اینکه در طی این مدت همه بازی‌های سری Call of Duty بدون کم و کاست و همزمان با عرضه ایکس‌باکس، در پلتفرم‌های این دو شرکت نیز عرضه می‌شوند. این موضوع گرچه تا حد زیادی نگرانی‌ها را در جریان جلسه رسیدگی به قرارداد در کمیسیون اتحادیه اروپا برطرف کرد، ولی سونی به عنوان مهم‌ترین معترض به این قرارداد ظاهرا علاقه‌ای به داشتن چنین قراردادی با مایکروسافت ندارد.

علیرغم مشخص شدن هدف اصلی سونی برای مانع شدن کامل این قرارداد، مایکروسافت به تازگی گفته که قرار است علاوه بر نینتندو و ان‌ویدیا، در طول چند هفته آینده قراردادهای 10 ساله مشابهی را با شرکت‌های دیگر اعلام کند. این موضوع که اخیرا در مصاحبه Brad Smith مدیرعامل مایکروسافت با وال استریت ژورنال مطرح شده، اسمیت گرچه به اسامی این شرکت‌ها اشاره نکرده ولی می‌توان حدس زد که پلتفرم‌های پی‌سی نظیر استیم متعلق به کمپانی Valve می‌توانند مد نظر باشند.

در هر صورت با توجه به موضع بدون تغییر سونی و عدم تمایل این شرکت به عقد قرارداد ده ساله با مایکروسافت و عرضه عناوین Call of Duty در پلی‌استیشن، مشخص نیست که سرانجام این معامله و این قراردادهای 10 ساله با شرکت‌ها به چه شکل دنبال شود. در این رابطه سونی صراحتا گفته که تنها هدفش مانع شدن از انجام کل معامله خریداری اکتیویژن-بلیزارد است و باید دید که در این دعوی حقوقی کدام شرکت موفق خواهد بود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.