نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 06 تیر 1402
ساعت 11:00

رمدی عرضه منحصرا دیجیتالی Alan Wake 2 را مفید می داند

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ دومین بازی از سری آلن ویک یعنی Alan Wake 2 مدتی پیش در جریان رویداد Summer Games Fest نمایش گیم‌پلی تازه‌ای داشت و موعد عرضه آن نیز مشخص شد. این بازی از نظر پنجره زمانی انتشار، البته در دوره پرترافیک عرضه می‌شود و در آن مقطع عناوینی نظیر Assassin's Creed Mirage و Marvel’s Spider-Man 2 نیز در صف انتشار هستند. نکته جالب پیرامون این بازی، اعلام تصمیم رمدی پیرامون عدم عرضه نسخه فیزیکی بود؛ به این ترتیب که بازی قرار است منحصرا و فقط به صورت دیجیتال منتشر شود.

پیرامون تصمیم عرضه منحصرا دیجیتالی Alan Wake 2، رمدی تاکنون دلایلی نظیر پایین نگه داشتن قیمت، یا عدم عرضه فیزیکی بازی که بعدا دانلود ضروری خواهد داشت عنوان کرده بود. در این ارتباط، سم لیک کارگردان خلاق بازی در مصاحبه جدید مجددا این موضوع را تایید کرده و گفته که رسیدن به این تصمیم، مورد توافق شرکت و همچنین اپیک گیمز بود و اینکه در مقطع فعلی تصمیم منطقی به نظر می‌رسد. پس از این، Kyle Rowley کارگردان بازی نیز در ادامه مصاحبه گفت که دنبال کردن این سیاست، از نظر کیفی نیز به فرایند ساخت بازی کمک می‌کند.

در واقع از دید خلاقانه، تصمیم به عرضه منحصرا دیجیتالی بازی به ما زمان بیشتری برای پولیش زدن و کنترل کیفی بازی می‌دهد. می‌توان گفت این کار باعث می‌شود تا ما چند هفته بیشتر برای کار روی تکمیل بازی پیدا کنیم. بازی که برای عرضه روی دیسک آماده می‌شود، به نوعی بدون دریافت آپدیت و بروزرسانی قابل بازی خواهد بود. ما نمی‌خواهیم بازی عرضه کنیم که نسبت به آن افتخاری نداشته باشیم، و امیدوارم که با این روش بتوانیم نسخه بهتری از بازی خودمان را ارائه کنیم.

گفتنی است که مدتی پیش و زمانی که اولین بار عدم عرضه نسخه فیزیکی بازی تایید شده بود، THQ Nordic که به عنوان ناشر نسخه فیزیکی بازی اول در PC با رمدی همکاری داشت نسبت به عرضه فیزیکی بازی جدید هم ابراز علاقه کرد. در این رابطه رمدی و اپیک گیمز تاکنون تغییری در این سیاست اعلام نکردند، ولی در هر صورت احتمال این وجود دارد که پس از مدتی نسخه فیزیکی نیز برای بازی عرضه شود.

بازی Alan Wake 2 در روز 17 اکتبر (25 مهر) برای PS5، Xbox Series X/S، و PC منتشر می‌شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.