نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 23 تیر 1402
ساعت 15:00

Activision Blizzard به زودی از بازار بورس Nasdaq خارج می شود

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ پس از ماه‌ها کشمکش و عبور از حواشی مختلف، به نظر می‌رسد که سریال خریداری 69 میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، به پایان خود نزدیک می‌شود. گفتنی است که این معامله احتمالا بزرگ‌ترین تصاحب در تاریخ صنعت بازی محسوب می‌شود و از همان ابتدا با مخالفت‌ها و اعتراضات زیادی مواجه شد. به هر ترتیب دادگاه رسیدگی به شکایت کمیسیون تجارت فدرال آمریکا، اخیرا به سود مایکروسافت رای خود را صادر کرد و عملا این شرکت را مجاز به تکمیل قرارداد دانست. در این رابطه البته FTC نیز اعتراض رسمی به این رای در دادگاه ثبت کرده، ولی مایکروسافت بیش از هرچیز تمرکز خود را روی مذاکرات با دیگر نهاد کنترل بازار، یعنی CMA بریتانیا معطوف کرده تا پیش از روز 18 جولای موافقت آن‌ها را نیز کسب کند.

پیرامون این موضوع، اخیرا فاش شده که شرکت Activision Blizzard به زودی از لیست شرکت‌های حاضر در بازار بورس Nasdaq خارج خواهد شد. با توجه به این گزارش، اکتیویژن بلیزارد پیش از شروع بازار در روز کاری 17 جولای از لیست شرکت‌های Nasdaq خارج و با The Trade Desk جایگزین می‌شود؛ اتفاقی که می‌تواند یک دلیل و آن هم نشان از تغییر در مالکیت یک شرکت داشته باشد. گفتنی است که در قرارداد اولیه مایکروسافت با اکتیویژن بلیزارد، این شرکت متعهد شده تا روز 18 جولای 2023 این تصاحب را نهایی و تکمیل کند و در صورت عدم موفقیت، جریمه‌هایی نظیر پرداخت 3 میلیارد دلار پیش‌بینی شده است.

در حالی که کم‌تر از یک هفته تا مهلت تکمیل قرارداد باقی مانده، مایکروسافت با دو مانع یعنی اعتراض FTC به حکم دادگاه و همچنین مذاکرات مستقیم با CMA برای کسب رضایت این نهاد کنترل رقابت در بریتانیا مواجه است.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.