نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 31 تیر 1402
ساعت 16:00

FTC رسما از دنبال کردن شکایت علیه مایکروسافت انصراف داد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) گرچه در دادگاه اولیه و در ادامه در دادگاه تجدیدنظر  شکایت علیه قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد شکست خورده بود، با این حال این نهاد وعده داده بود که با توجه به نگرانی‌های موجود همچنان قصد پیگیری شکایت خود از مراجع را دارد. پیرامون دنبال شدن این فرایند جدید، اخیرا فاش شده که FTC حالا ترجیح داده به صورت کامل از پیگیری آن صرف نظر کند. گفتنی است که گرچه دو حکم اولیه دادگاه‌ها نیز عملا راه را برای تکمیل این قرارداد 69 میلیاردی باز کرده بود، ولی حالا با انصراف رسمی FTC از پیگیری بیشتر، هیچ گونه مانعی در راه انعقاد قرارداد در کشور آمریکا وجود نخواهد داشت.

گفتنی است که خبر انصراف FTC از پیگیری بیشتر شکایت، در ادامه درخواست اخیر دو شرکت مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد خطاب به قاضی پرونده جدید صورت گرفت که از او خواسته بودند با توجه به اینکه حالا مخالفت با این قرارداد، هم به زیان دو شرکت و هم به زیان مصرف‌کنندگان خواهد بود آن را مختومه اعلام کند. این قرارداد طبق متن اولیه که میان اکتیویزن بلیزارد و مایکروسافت به توافق رسیده بود، قرار بود در تاریخ 18 جولای 2023 تکمیل شود و در غیر اینصورت جریمه‌هایی برای مایکروسافت (از جمله پرداخت 3 میلیارد دلار) درنظر گرفته شده بود. با این حال طولانی شدن روند بررسی نهادهای کنترل رقابت جهانی، و به صورت مشخص نهاد CMA بریتانیا موجب شد تا اخیرا این دو شرکت مهلت تکمیل قرارداد را حدود سه ماه بیشتر کنند، که البته جریمه‌های بیشتری هم برای مایکروسافت در صورت رد قرارداد درنظر گرفته شده است.

با توجه به خبرها، CMA نیز اعلام کرده که حداکثر تا روز 29 آگوست (7 شهریور) حکم نهایی خود را پس از دریافت پاسخ‌های جدید مایکروسافت صادر می‌کند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.