نویسنده: FariD یکشنبه، 21 شهریور 1395
ساعت 09:40

توضیح سونی در مورد رم 8 گیگی PS4 Pro

5 از 5

با گذر زمان، اطلاعات بیشتری درباره PS4 Pro و فلسفه پشت خلق آن در اختیار عموم قرار می گیرد. آقای Masayasu Ito، کسی که رهبری بخش مهندسی کمپانی سرگرمی های تعاملی سونی را بر عهده دارد، در مصاحبه ای که 4Gamer با او داشت، بیشتر در این مورد صحبت کرد.

وی اول از همه توضیح داد که چرا RAM این کنسول نسبت به وضع موجود که 8 گیگابایت است ارتقا پیدا نکرده است. او خاطرنشان کرد که ایجاد کوچکترین تغییر در ظرفیت این حافظه، استودیوها را وادار می کرد که مطابق این فضای حافظه بزرگتر مسیر توسعه را طی کنند و این موضوع مشکلاتی را در سازگاری پذیری ایجاد می کند. به همین دلیل، سونی تصمیم گرفت که RAM را در همین مقدار 8 گیگابایت نگه دارد.

او همچنین شفاف سازی کرد که راهبردهای جدید توسعه برای PS4 شامل 2 نکته خیلی مهم بود: «یک: عدم توسعه بازی های مخصوص برای PS4 Pro» و «دو: عدم توسعه بازی های مخصوص برای PS4».

به عبارت دیگر، قوانین خیلی طاقت فرسا نیستند، چرا که سونی فقط تنظیمات گرافیکی مربوط به نسخه معمول PS4 و نسخه PS4 Pro را مطالبه می کند، اما باز هم بخش مربوط به تنظیمات گرافیکی PS4 Pro بسیار انعطاف پذیر می باشد.

آقای Ito همچنین خاطرنشان کرد که با این که PS4 و PS4 Pro دو سطح عملکردی متفاوت را فراهم می کنند، اما جامعه کاربران آن ها واحد باقی می ماند. به خصوص در ارتباط با گیم پلی چندنفره رقابتی، از توسعه دهندگان خواسته شده است که برای کاربران PS4 Pro مزیتی قائل نشوند.

در ادامه، مصاحبه کننده این سوال را پرسید که بخاطر رزولوشن بالاتر PS4 Pro آیا احتمال تشخیص بهتر دشمنان از فواصل دور هست یا نه، و آقای Ito در پاسخ امکان وجود چنین واقعیتی را تایید کرد. با این حال اعلام کرد که تنظیم صحیح این تنظیمات بر عهده توسعه دهندگان می باشد. مادامی که نرخ فریم یا frame rate در بخش چندنفره یکسان باشد، دستورالعمل های توسعه بازی در مورد تمام جزئیات ریز بازی اظهار نظر نمی کند و موارد را دیکته نمی نماید.

FariD | اخبار | 11/09/2016
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.