نویسنده: م.حافظ دوشنبه، 09 مرداد 1396
ساعت 15:26

ایکس باکس وان ایکس و اثر آن روی رشد صنعت بازی

5 از 5

اظهارات یوبیسافت در مورد اثر Xbox One X بر روی صنعت بازی

کنسول جدید Xbox One X شرکت مایکروسافت یکی از مهم ترین موضوعات جنجالی و بحث برانگیز در صنعت بازی طی سال جاری بوده است. این کنسول قدرتمند با قیمت 500 دلار در ماه نوامبر امسال (آبان 1396) عرضه خواهد شد و کمپانی یوبیسافت معتقد است که Xbox One X می‌تواند تأثیر بسیار زیادی بر روی صنعت بازی بگذارد. رئیس کمپانی یوبیسافت آقای Yves Guillemot در مصاحبه با منبع خبری GameSpot صحبت خود را با اشاره به بازی Assassin's Creed: Origins (که شرکت مایکروسافت یکی از اعضاء بازاریابی آن می‌باشد) آغاز کرد و اظهار نمود که در ساخت این بازی از مزایای کنسول جدید Xbox One X استفاده های خوبی می‌شود.

او در ادامه صحبت هایش اظهار داشت که با حرکت شرکت مایکروسافت در جهت تمرکز بر روی قدرتمندسازی Xbox One X به جای وقت گذاشتن بر روی یک دستگاه جانبی مانند Kinect بسیار ترغیب و دلگرم شده است. تصمیم برای قرار دادن Kinect همراه تمامی دستگاه های Xbox One یک حرکت نه چندان جالب بود و انتقادهای زیادی را به همراه داشت.

آقای Yves Guillemot اظهار داشت:

«ما در مورد بازی Assassin's Creed: Origins با شرکت مایکروسافت به توافق رسیده ایم و در نتیجه از قابلیت این دستگاه قدرتمند استفاده های خوبی می‌کنیم. ما کاری که آنها در مایکروسافت انجام می‌دهند را بسیار دوست داریم زیرا به جای داشتن یک دستگاه جانبی Kinect یا چیزی شبیه آن، این بار صنعت بازی با وجود چنین دستگاه قدرتمندی، به سمت هوش مصنوعی بهتر و در نتیجه بازی های بهتری قدم بر می‌دارد.

ما این دستگاه جدید را دوست داریم زیرا وجود آن باعث رشد صنعت بازی خواهد شد به این دلیل که تجربه بهتر باعث جذب افراد بیشتری می‌گردد. ما معتقد هستیم که Xbox One X پتانسیل بسیار خوبی دارد. اگر شرکت مایکروسافت از آن واقعاً حمایت کند، این دستگاه کارایی بسیار خوبی خواهد داشت.»


کنسول Xbox One X در تاریخ 7 نوامبر 2017 (16 آبان 1396) با قیمت 500 دلار عرضه خواهد شد. برخی از تحلیل گران معتقدند که این قیمت بسیار زیاد است و ممکن است صدماتی را به آن وارد نماید. شرکت مایکروسافت همیشه از کنسول Xbox One X (که قبلاً با نام Project Scorpio شناخته می‌شد) بعنوان یک کنسول پاداش ("premium" console) یاد کرده است. آقای فیل اسپنسر نیز اظهار داشته است که کنسول Xbox One S  با قیمت کمتر، فروش بسیار بیشتری در مقایسه با Xbox One X خواهد داشت.

طبق گفته های آقای فیل اسپنسر، پیش خرید کنسول Xbox One X به زودی آغاز خواهد شد.

م.حافظ | اخبار | 31/07/2017
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.