نویسنده: م.حافظ یکشنبه، 22 مرداد 1396
ساعت 17:52

گمانه زنی هایی در مورد کنسول PlayStation 5

0 از 5

گمانه زنی ها و پیش‌بینی هایی در مورد کنسول PlayStation 5

در حال حاضر کنسول PlayStation 4 شرکت سونی در بازار کنسولها، حکم فرمایی می‌کند و به نظر نمی‌رسد که این شرایط حداقل تا 12 ماه آینده تغییری داشته باشد.

هنوز نمی‌دانیم کنسول PS5 چه زمانی عرضه خواهد شد اما این را می‌دانیم که برنامه ریزی هایی برای ارائه نسخه بعدی پلی استیشن در ادامه‌ی PS4 و PS4 Pro در حال انجام است.

رئیس شرکت سونی آقای Shawn Layden اخیراً اظهار کرده است که یک محصول جدید در ادامه برند پلی استیشن ارائه خواهد شد؛ اگرچه تا زمانی که مشخص شود این محصول چه خواهد بود، نمی‌توانیم با قطعیت نظر دهیم.

کنسول Nintendo Switch بازی های انحصاری مربوط به خودش را دارد اما باز هم بعنوان یک دستگاه ثانویه در نظر گرفته می‌شود؛ در صورتی که کنسول Xbox One X بازی هایی که در حال حاضر بر روی کنسول اصلی در دسترس قرار دارند را تحت پشتیبانی قرار خواهد داد.

سازنده Gran Turismo آقای Kazunori Yamauchi اظهار داشته است که GT Sport چرخه توسعه ای را طی خواهد کرد تا با نسل بعدی کنسول متناسب گردد. آقای Yamauchi در مصاحبه با منبع خبری Yamauchi گفته است:

«حدود 6 ماه طول می‌کشد که یک ماشین منفرد ساخته شود. ماشینی با سرعت بسیار زیاد و متناسب با PS4 Pro. بنابراین هدف ما، ساختن برای ورژن های آینده کنسولی است نه فقط کنسولهایی که در حال حاضر می‌بینیم. من معتقدم که حتی اجراء آن به صورت 8K امکان پذیر خواهد بود و مشکلی نخواهد داشت.»

زمان عرضه PS5 و همچنین زمان معرفی رسمی آن، یکی از موضوعات بسیار داغ و مورد بحث امسال بوده است. برخی معتقد بوده اند که شرکت سونی کنسول جدیدش را در اواسط یا اواخر سال 2018 عرضه خواهد کرد و برخی دیگر پیشبینی کرده اند که حداقل تا سال 2019 هیچ خبری در مورد آن نخواهد شد. و با توجه به روندی که فروش PS4 دارد، علت آن نیز مشخص است.

همچنین مسائلی از لحاظ ارائه کنسول Xbox One X در ماه نوامبر امسال (آبان) و احیاء نینتندو بواسطه کنسول Nintendo Switch نیز وجود دارند. اگرچه با توجه به بازی های بسیار خوب و تاپ PS4 که قرار است عرضه شوند بازاریابی و تجارت پلی استیشن خوب خواهد بود.

موفقیت PS4 و PS4 Pro به تنهایی یک پیشرفت و ترقی قطعی به همراه خواهد داشت اگرچه برخی از متخصصان عقیده دارند که شرکت سونی می‌تواند این موقعیت را بعنوان یک پله ترقی و گام رو به جلو اتخاذ کند.

یکی از تحلیل گران آقای Michael Pachter معتقد است که PS5 از ویژگی سازگاری زمینه ای با بازی های PS4 Pro برخوردار خواهد بود.

می‌توان استدلال کرد که یک کنسول 4K دیگری همراه با فهرست بسیار عالی از بازی ها در راه است. آقای Pachter اظهار داشته است:

«من واقعاً آقای  Shawn را دوست دارم و فکر نمی‌کنم که او قصد فریب دادن و یا گمراه کردن کسی را داشته باشد. کنسول PlayStation 4 Pro از لحاظ ویژگی های فنی، بهتر از کنسول PS4 است و بنابراین من فکر می‌کنم که درواقع یک حالت بینابینی نسبت به PlayStation 5 باشد. به عقیده من PS5 هم یک مرحله بینابینی دیگر خواهد بود. بنابراین من معتقدم که آنها کنسولی خواهند ساخت که با PS4 Pro سازگاری زمینه ای داشته باشد. بنابراین مشتریان خواهند دید که این کنسول یک مرحله بینابینی است و آقای Shawn در تعریف آن بعنوان یک کنسول کامل، صادق بوده است.»

م.حافظ | اخبار | 13/08/2017
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.