نویسنده: احسان ناخدا یکشنبه، 29 مرداد 1396
ساعت 14:22

دیوید کیج: Detroit: Become Human همچنان فقط یک بازی‌ویدئویی است

5 از 5

دیوید کیج: Detroit: Become Human همچنان فقط یک بازی‌ویدئویی است؛ دوتا از سکانس‌هایی که ممکن بود برداشت اشتباهی از آن‌ها شود را حذف کردم

دیوید کیج معمولا به خاطر بازی‌های چالش برانگیز و انتخاب‌های داستانی که در مقابل بازیکن قرار می‌دهد، شناخته می‌شود. او بنیانگذار استودیو فرانسوی Quantic Dream است که در کارنامه آن بازی‌هایی مثل Omikron: The NomadSoul ،Fahrenheit Heavy Rain و Beyond: Two Souls دیده می‌شود. جدیدترین بازی او, عنوان Detroit: Become Human نام دارد که قرار است در سال 2018 بصورت انحصاری برای PS4 روانه بازار شود. به نظر می‌رسد این بازی بر روی موضوعات حساس و جنجالی دست گذاشته است و دیوید کیج هم در آخرین مصاحبه خود با مجله OPM (شماره 139) درباره این موضوع گفتگو کرده است:

موضوعات هنگامی اهمیت پیدا می‌کند که ما با مسائل مهمی مثل «خشونت» دست و پنجه نرم می‌کنیم، تنها چیزی که من می‌خواهم درباره این موضوع در Detroit: Become Human  انجام بدم، این است که هیچ‌گونه ابهامی در آن وجود نداشته باشد و منظور ما واضح و مبرهن به بازیکن انتقال پیدا کند.

صادقانه اگر بخواهم بگویم، من چندتا از سکانس‌هایی که احساس کردم ممکن است برداشت اشتباهی از آن‌ها شود را لغو کردم. این برای من خیلی جالب‌توجه بود، چرا که متوجه شدم در Detroit: Become Human ما با چیزهای معنی‌داری سروکار داریم و شما باید مراقب باشید و توجه کنید که چه چیزی را در بازی می‌گویید. (منظورش انتخاب‌های مقابل بازیکن و تاثیرش روی داستان هست)

این موضوع همزمان می‌تواند ترسناک هم باشد، اما وقتی برای اولین بار ترستان ریخته شد، با خودتان می‌گویید، یک لحظه صبر کن، این فقط یک بازی‌ویدئویی است. این بازی مفاهیم معنی‌داری دارد، اهمیت دارد، این بازی می‌خواهد چیزی را به شما بگوید، باید به آن احترام گذاشت و باید مراقب باشم که درباره چه موضوعاتی صحبت کنم و همزمان باید به موارد مختلفی توجه کنم.

دیوید کیج در آخر گفت که این عنوان تنها یک بازی ویدئویی است و تنها هدفش سرگرم کردن شما است:

من شخصا هیچوقت نمی‌خواهم مسائل موجود را وارد چیزی کنم که تنها برای سرگرمی است، مهم نیست که ما چه اندازه هیجان و صداقت را در این بازی قرار داده‌ایم، این فقط یک بازی است. بعضی مواقع مشکلات جدی و مهمی در محیط پیرامون ما رخ می‌دهد ولی ما نمی‌خواستیم از این مسائل در بازی استفاده کنیم و درباره این موضوع هم حسابی گفت‌و‌گو کردیم

برای آشنائی هر چه بیشتر با دیوید کیج، معرفی و بیوگرافی این شخصیت بزرگ دنیای بازی‌های کامپیوتری را بخوانید.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.