نویسنده: م.حافظ شنبه، 25 شهریور 1396
ساعت 19:38

تفاوت گرافیکی Xbox One X و PS4 Pro

3 از 5

ملموس بودن تفاوت گرافیکی Xbox One X و PS4 Pro در بازی‌های AAA

از هنگامی که کمپانی مایکروسافت جزئیات بیشتری در مورد کنسول آینده اش  Xbox One X منتشر کرده، صحبت های زیادی در مورد تفاوت های گرافیکی میان این کنسول با کنسول PS4 Pro انجام شده است. در نهایت، بهبودهای گرافیکی و بهینه سازی به عوامل متفاوتی بستگی دارد.

رئیس استودیوی BetaDwarf آقای Steffen Kabbelgaard (سازنده بازی Minion Masters: Forced To Duel – عرضه شده در سال 2016) معتقد است که چنین تفاوت های گرافیکی میان این 2 کنسول احتمالاً در بازی های AAA بزرگ، بیشتر از بازی های کوچکتر نمایان خواهد شد.

پرسش هایی از آقای Steffen Kabbelgaard درمورد تفاوت های میان Xbox One X و PS4 Pro با در نظر گرفتن GPU بهتر و پهنای باند حافظه بیشتر Xbox One X، و ملموس بودن یا نبودن آن برای افراد معمولی پرسیده شد؛ ایشان اظهار داشتند:

«قدرت و توانایی Xbox One X به طور شگفت انگیزی بسیار بالا است که قطعاً با توجه به این ویژگی، نمایش بازی ها بر روی Xbox One X بسیار بهتر از PS4 Pro خواهد بود.

احتمالاً استودیوهای سازنده ای که می‌خواهند تا حد امکان به سر حد نهایی برسند بیشتر به سمت Xbox One X کشیده خواهند شد بعلت راحتی نسبی انتقال به PC و دیگر ویژگی های مربوط به UWP. مهم ترین چیزی که سازندگان بازیها را دور از Xbox One X نگه خواهد داشت احتمالاً ویژگی سازگاری زمینه ای آن با Xbox One اورجینال (و البته بسیار ضعیفتر) خواهد بود. وضعیتی مشابه PS4.

بطور کلی تفاوت موجود برای بازی های کوچکتر موضوع مهمی نیست اما برای بازی های بزرگ AAA انتظار فریم ریت بالاتر با ثبات بیشتر بر روی Xbox One X و قطعاً بازی های بیشتر با قابلیت اجراء صحیح 4K دارم.»

باز هم حتی در رابطه با بازی های AAA ، بازی هایی شبیه Destiny 2 را می‌بینیم که سازندگان آنها تصمیمی برای استفاده از حداکثر قابلیت Xbox One X ندارند. این روند بستگی به اولویت ها و منابع استودیوهای سازنده دارد.
همانطور که می‌دانید کنسول Xbox One X در تاریخ 7 نوامبر 2017 (16 آبان 1396) با قیمت 499 دلار عرضه خواهد شد.

م.حافظ | اخبار | 16/09/2017
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.