نویسنده: فرشاد چهارشنبه، 05 مهر 1396
ساعت 13:18

حدود 200 بازی از استیم حذف شدند

3 از 5

شرکت ولو حدود 200 بازی را از استیم حذف نمود

حذف 173 بازی از استیم توسط شرکت ولو را می‌توان بزرگ‌ترین حذف بازی‌های رایانه شخصی در یک روز در تاریخ این پلتفرم دانست. براساس گزارشی از سایت Polygon کلیه بازی‌های گفته شده توسط Silicon Echo Studios ساخته شده بودند و ظاهراً دلیل خوبی برای این کار ولو وجود دارد. بنظر می‌رسد که پیرامون بازی‌های ذکر شده، تخلف «سرقت دارایی» روی داده است و از ابزار «یونیتی» (Unity) جهت عرضه سریعتر و ارزان‌تر استفاده شده است. شرکت ولو در گذشته اینگونه بازی‌ها که عناوین تقلبی خوانده می‌شوند را مورد خطاب قرار داده است.

برخی از بازی‌های گفته شده توسط شرکتی به نام Zonitron Productions فروخته شده‌اند و در ماه جولای و اوت، ظاهراً این شرکت اقدام به انتشار 86 عنوان برروی استیم نموده است که شامل 10 درصد از کل بازی‌های عرضه شده برروی استیم در مدت دو ماه گفته شده می‌شوند. بسیاری از این عناوین که شامل Grim Banana و Clickey هستند، بصورت رایگان یا با قیمت کمتری بصورت باندل در دسترس بازیکنان قرار گرفته‌اند. مشکلی که در اینجا وجود دارد این است که بسیاری از کاربران قابلیت دریافت بازی‌های Silicon Echo را با قیمتی ارزان‌تر داشته‌اند و سپس از آن‌ها برای جمع‌آوری کارت‌های تجاری مجازی استیم استفاده می‌نمودند و در نهایت آن‌ها را در gray market بفروش می‌رساندند. براساس گزارش سایت Polygon، کارت‌های تجاری به تنهایی ارزش قابل توجهی ندارند (هر کارت 25 سنت) اما در صورت فروش تعداد قابل توجه، این رقم قابلیت رشد چشم گیری را خواهد داشت.

در ماه می امسال، شرکت ولو توضیحاتی پیرامون اقداماتی جهت جلوگیری از سوء استفاده‌های مالی بازی‌های تقلبی به اشتراک گذاشت. این موضوع هرگز از دید علمی قابلیت برطرف‌سازی را نداشته است چراکه همواره راهی برای دور زدن سیستم وجود دارد.

در بیانیه‌ای که شرکت ولو برای سایت Polygon ارسال کرده است، آن‌ها ضمن تایید حذف تعداد بازی گفته شده، تاکید کردند که تیم آن‌ها بصورت تمام وقت جهت شناسایی اینگونه بازی‌ها زمان سپری کرده است:

اینگونه حساب‌ها منجر به ارسال گزارشات زیادی از سوی مصرف کنندگان و سازندگان شده‌اند. بنظر می‌رسد که در پشت تمام این حساب‌ها یک فرد حضور دارد. ما متوجه اقدامات شدیدی از سوی این فرد شدیم که تاثیر منفی برروی فروشگاه و ابزارهای ما داشت. به عنوان مثال این فرد حملات انعطاف‌پذیر تقریباً یکسانی را به محصولات استیم می‌نمود که برروی عملکرد فروشگاه تاثیر گذار بود و کار را برای بازیکنان علاقه‌مند به یافتن بازی‌های سرگرم کننده سخت می‌کرد. این سازنده همچنین از استیم کی‌ها سوء استفاده می‌نمود.

به همین دلیل شرکت ولو تصمیم به حذف کلیه بازی‌ها و پایان دادن به رابطه خود با شرکت‌های متخلف نمود.

ارسال بازی‌های شبیه‌سازی شده یا دستکاری ابزار فروشگاه ما، چیزهایی نیستند که آن‌ها را تحمل کنیم. اولویت ما کمک به بازیکنان جهت پیدا کردن بازی‌هایی است که از آن‌ها لذت می‌برند.

فرشاد | اخبار | 27/09/2017
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.