نویسنده: قاسم ممتاز سه شنبه، 12 فروردين 1393
ساعت 12:07

کمپانی Square Enix قصد دارد تا دوباره به ساخت بازی برای گیمر های قدیمی و به سبک JRPG کلاسیک بپردازد

5 از 5

رئیس کمپانی Square Enix آقای Yusuki Matsuda از تمایلش به اینکه قصد دارد از این پس مخاطب های قدیمی بازی های این شرکت یعنی Core Gamer ها را در اولویت اول ساخت بازی قرار دهد و همچنین میخواهد بازی های نقش آفرینی آینده ی این شرکت در سبک JRPG کلاسیک عرضه شوند صحبت کرده است .

در مصاحبه ای که آقای Yusuki Matsuda با Nikkei Trendy انجام داده است به این موضوع اشاره کرده است که

" اشتباه ما در گذشته این بود که بازی هائی را خلق کردیم که مخاطب جهانی داشته باشند اما این امر باعث شد تمرکزمان را از دست بدهیم . بازی هائی که با این هدف جهانی شدن عرضه کردیم نه تنها نتوانستند این خواسته ی ما را بر آورده کنند بلکه این عناوین دیگر مورد استقبال گیمر های ژاپنی نیز قرار نگرفتند . "

" به بیان دیگر بازی هائی به سبک JRPG هستند که ما برای مخاطب ژاپنی ساخته و عرضه کرده ایم و توانسته اند با اقبال جهانی مواجه شوند . Bravely default بهترین مثال برای این گفته است"

موفقیت استودیوی Silicon در ساخت Bravely default باعث شده است تا Matsuda بار دیگر به اهمیت طرفداران قدیمی بازی های گذشته ی این شرکت و اینکه این طرفداران خارج از یک ناحیه ی جغرافیائی و در تمام مناطق وجود دارند پی ببرد .

Matsuda به این مطلب اذعان داشت که در سال 2013 سعی کردند بازی هائی را خلق کنند که مخاطب جهانی داشته و هر چه بیشتر گیمر های جدید را به خود جذب کنند اما این هدف باعث شد تا به اهداف اصلی این کمپانی بی توجهی شود و نتیجه ی این امر موفق نبودن بازی های ساخته شده بر اساس این سیاست گذاریست. Hitman absolution از جمله ی بازیهائیست که با این سیاست روانه ی بازار شده اند .

" تیم سازنده ی Hitman absolution با چالش های بسیاری مواجه بودن . آنها موارد جدید زیادی را به بازی اضافه کردند تا مخاطبان جدیدی پیدا کنند و این امر باعث شد که از طرفداران قدیمی غافل شوند . این استراتژی پیدا کردن مخاطب تا حد امکان باعث شد تا چیز هائی که از نظر طرفدارن این سری نقاط قوت بازی بودند کمرنگ شوند . بیشتر طرفدارن به این نکته اذعان داشتند که Hitman مسیر خود را فراموش کرده است و خوب این مورد باعث شد فروشی که از این بازی انتظار میرفت حقیقت پیدا نکند . "

"بنابراین از این پس در عرضه ی عناوین AAA که قرار است در ادامه ی بازی های گذشته ی مان بسازیم به ریشه ها باز خواهیم گشت و Core gamer ها را مخاطبان اصلیمان قرار خواهیم داد . با تمام توان سعی بر تولید محتوائی خواهیم کرد که به عنوان مثال در زمینه ی بازی Hitman این جمله را از طرفداران بشنویم ( This is the Hitman, we know – این Hitman ی است که ما میشناسیم ) من معتقد هستم که این بهترین راه برای یک استدیوی بازی سازیست تا توانائیش را ثابت کند "

لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.