نویسنده: فرشاد چهارشنبه، 19 مهر 1396
ساعت 22:28

هدست‌های واقعیت مجازی جدیدی از سوی آکیولوس معرفی شدند

0 از 5

شرکت آکیولوس دو هدست واقعیت مجازی معرفی نمود که نسخه ارزان آن‌ها نیازی به تلفن یا رایانه شخصی نخواهد داشت

در رویداد «آکیولوس کانکت 4» (Oculus Connect 4) امروز، جزئیات دو هدست واقعیت مجازی جدید ارائه شدند. اولین هدست Oculus Go نامیده شد که برای کار کردن نیازی به یک تلفن همراه هوشمند یا رایانه شخصی ندارد چراکه سخت افزار مورد نیاز آن در خود هدست قرار گرفته است. این هدست 200 دلار قیمت گذاری شده است و کیت ساخت آن در ماه نوامبر منتشر خواهد شد اما خود هدست در اوایل سال 2018 در دسترس خواهد بود.

ویژگی‌های هدست Oculus Go تشابهاتی با Samsung Gear VR دارد که آن نیز توسط شرکت آکیولوس ساخته شده است. برنامه‌های Gear VR با Oculus Go از روز اول انتشار سازگار خواهند بود و هر دوی آن‌ها دارای کنترلر مشابهی هستند.

در ارتباط با جزئیات سخت افزاری جزئیات کمی به اشتراک گذاشته شد اما این هدست جدید از لنزهای تقویت شده‌ای استفاده خواهد نمود. همچنین این هدست دارای سوئیچ نمایش سریع WQHD با میدان دید مشابهی با هدست «ریفت» (Rift) است. فضای مورد نیاز صوتی این هدست نیز در درون خود آن تعبیه شده است. این هدست نیاز به هیچگونه الزامات اضافه‌ای ندارد.

دومین هدست، به‌روزرسانی از Project Santa Cruz محسوب می‌شود که یک هدست واقعیت مجازی وایرلس محسوب می‌گردد که از دوربین‌های داخلی جهت ردیابی موقعیت، برای حذف سنسورهای خارجی استفاده می‌کند. در کنار کنترلرهای جدید Santa Cruz که تشابه زیادی با کنترلرهای Touch دارند، این هدست جدید از قابلیت 6 درجه آزادی حرکتی برخوردار است. کیت‌های ساخت این هدست در طول یکسال در دسترس قرار خواهند گرفت.

فرشاد | اخبار | 11/10/2017
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.