نویسنده: پدرام پورامامعلی یکشنبه، 30 مهر 1396
ساعت 17:18

گیب نیوئل در رتبه‌ی ۴۲۷ام ثروتمندترین افراد جهان قرار گرفت

0 از 5

گیب نیوئل در میان ۱۰۰ فرد ثروتمند آمریکایی قرار دارد

سالهاست که نشریه‌ی فوربز به دنبال شناسایی ثروتمندترین انسان‌های ایالات متحده‌ی آمریکا است و در جدیدترین لیستی که از این افراد تهیه شده یک نام آشنا برای اهالی دنیای بازیهای ویدیویی به چشم می‌خورد. کسی که همه‌ی ما او را می‌شناسیم و دوستش داریم: قدیس و ناجی صنعت بازیسازی، GabeN. گِیب نیوئِل رییس Valve، با میزان دارایی به ارزش ۵.۵ بیلیون دلار در لیست ۱۰۰ فرد ثروتمند آمریکا قرار گرفته است.

گیب نیوئل نود و هفتمین فرد ثروتمند آمریکا است. همچنین در بین بیلیونرهای دنیای تکنولوژی در آمریکا، نیوئل در رتبه‌ی ۴۳ قرار دارد. وی همچنین در میان ثروتمندترین‌های جهان، نفر ۴۲۷ام است. اگر این ارقام ذهن شما را درگیر کرده‌اند باید این را هم در نظر بگیرید که وضع آقای نیوئل در آینده بهتر هم خواهد شد. موفقیت والو در آینده هم ادامه خواهد داشت، سود آنها از طریق دریافت درصدی از فروش بازیها بر روی شبکه‌ی Steam تضمین شده است. رشد درآمد والو کماکان ادامه دارد. در حال حاضر نیوئل از جرج لوکاس (۱۱۸ام) و استیون اسپیلبرگ (۲۰۶ام) ثروتمندتر است.

قضیه وقتی جالبتر می‌شود که بدانیم والو یک کمپانی خصوصی است. بنابراین اعدادی که فوربز ارائه کرده کاملا حدس و گمان هستند. ثروت شخصی نیوئل در کنار والو، می‌تواند ارزش بسیار بیشتری داشته باشد. فوربز از طریق برآورد تجربی میزان ارزش والو را ۱۰ بیلیون دلار برآورد کرده که نیوئل مالک نیمی از این سرمایه است! اگر همیشه برایتان سوال بوده که چرا والو بازی Half-Life 3 را نساخته، اکنون دیگر پاسخش کاملا واضح است. آنها نیازی به انجام این کار ندارند. والو از طریق بزرگترین شبکه‌ی ارائه‌ی خدمات بازیهای ویدئویی یعنی Steam درآمد فراوانی به جیب می‌زند.

اخیرا عنوان PUBG پانصد میلیون دلار فروش داشته که بخشی از آن سهم والو می‌شود. به درآمدی که والو هر روز از بازیهای مختلف کسب می‌کند فکر کنید، سپس دلیل سیاست‌های این کمپانی را درک خواهید کرد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.