نویسنده: امیر قنواتی چهارشنبه، 06 دی 1396
ساعت 22:00

احتمال عرضه PS5 و Xbox بعدی در سال 2021

3 از 5

لوییز وارد درباره‌ی نسل بعدی کنسول‌ها توضیح می‌دهد.

مقایسه‌ی نسل هفتم و هشتم، نشان می‌دهد که در رابطه با کنسول‌های بازی شاهد پیشرفت قابل توجهی بوده‌ایم. گرچه کنسول‌های "میان نسلی" سونی و مایکروسافت کمی ما را آزرده خاطر کردند، اما اگر به طور کلی نگاه کنیم، با جهش خوبی در زمینه گیمینگ روبرو هستیم. اما از نظر بازی‌های عرضه شده در نسل هشتم، شاید بتوان گفت که نسل هفتم، اوضاع بهتری داشت و هرچند وقت یکبار شاهد ساخت و انتشار یک عنوان خوب بودیم. این را هم بگویم که در نسل هشتم هم بازی‌های بزرگی روانه‌ی بازار شدند که قابل احترام و شایسته‌ی تقدریند.

از همان ابتدای نسل هشتم، با کمی تفکر در سیاست‌های مایکروسافت و سونی می‌شد فهمید که کدام یک برنده‌ی موقت خواهند بود. اما مدتی پس از شروع رقابت کنسول‌ها، مایکروسافت کمی به خود آمد و کار‌های موثری هم مثل کاهش 100 دلاری قیمت Xbox One انجام داد. پس از مدتی هم کنسول‌های PS4 Pro ، PS4 Slim ، Xbox One S عرضه شدند تا تنوع کنسول‌های این نسل به 5 عدد برسد. در همین حین بود که فرشته نجات نینتندو معرفی و وارد بازار شد. Nintendo Switch توانست رکورد‌های بی‌سابقه‌ای را از آن خود کند و حتی در بعضی موارد از فروش PS4 در کمتر از یک سال پیشی گرفت و بار دیگر قدرت نینتندو را به رخ دیگران کشید. چندی پیش هم شاهد عرضه‌ی Xbox One X با لقب قویترین‌ کنسول بازی بودیم.

اکنون که حرف و حدیث پیرامون رسیدن به پایان عمر نسل هشتم زیاد شده، مهم‌ترین سوالی که ایجاد می‌شود این است که PS5 و Xbox بعدی چه زمانی عرضه خواهند شد؟ در همین رابطه، سایت GamingBolt مصاحبه‌ای با آقای لوییز (Lewis Ward)، مدیر تحقیقاتی IDC در زمینه گیمینگ و VR / AR انجام داده است و این سوال را از ایشان پرسیده و پاسخی به قرار زیر دریافت کرده است:

اگر از من می‌پرسید، نظر من این است که در سال 2021 شاهد عرضه PS5 و Xbox بعدی خواهیم بود. گرچه این فقط یک نظر است و ممکن است اینطور نشود.

پاسخ او در این رابطه که کدام کنسول اول از همه به فروش 100 میلیون نسخه ای می‌رسد بسیار واضح بود:

من فکر می‌کنم که PS4 احتمالا بتواند تا سال 2019 این موفقیت را به دست آورد. با توجه به فروش 70 میلیون نسخه‌ای این کنسول تا اوایل ماه دسامبر، این انتظار اصلا غیر منطقی نیست و حتی شاید بتواند زودتر به این آمار دست پیدا کند. در هر صورت در نسل بعدی بازی‌ها قطعا شاهد تفاوت‌هایی با این نسل خواهیم بود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.