نویسنده: پدرام پورامامعلی پنج شنبه، 07 دی 1396
ساعت 17:28

روش‌های نوین کمپانی یوبیسافت در تحقیقات مربوط به هوش مصنوعی

1 از 5

شاخه‌ی هوش مصنوعیِ کمپانی یوبیسافت روش‌های علمی نوینی را در تحقیقات خود بکار گرفته است

هوش مصنوعی در تاریخ بازیهای ویدیویی همواره نقش مهم و غیر قابل انکاری را ایفا کرده است. برای درک بهتر، تصور کنید بدون وجود این عامل چه وضعیت بازیهای تک نفره چگونه می‌شد؟ چه بسیارند بازیهای بزرگی که تنها به دلیل ضعف در هوش مصنوعی با شکست مواجه شدند. با وجود این اهمیت انکار ناپذیز، صنعت بازیهای ویدیویی هرگز درباره‌ی هوش مصنوعی آنگونه که شایسته‌اش است؛ تحقیق و بررسی انجام نداد. اکنون به نظر می‌رسد که کمپانی یوبیسافت قصد دارد با استفاده از روش‌های علمی و دانشگاهیِ نوین گام مهمی در این عرصه بردارد.

شاخه‌ی تحقیقاتی و جدید کمپانی یوبیسافت که La Forte نام دارد قصد دارد از پژوهش‌های مرتبط با هوش مصنوعی خود برای مقاصد دانشگاهی و تفریحی استفاده کند و ارتباط این عوامل با یکدیگر را بررسی نماید. این شاخه‌ی جدید نه تنها کارمندان یوبیسافت را در مجموعه‌ی خود گردآورده است بلکه بسیار از دانشجویان و محققانی که در هردو زمینه‌ی بازیهای ویدیویی و هوش مصنوعی مشغول بکار هستند را نیز استخدام کرده. به نظر می‌رسد که یوبیسافت به صورت جدی قصد دارد مرزهای کاربرد هوش مصنوعی در دنیای بازیها را جابجا کند.

نمونه‌ای از فعالیت‌های La Forte را می‌توان در بازی Watch Dog 2 مشاهده کرد. در مقطعی از روند تولید بازی، کمپانی یوبیسافت مجبور شد خلیج سان فرانسیسکو را در مقیاس کوچکتری بازسازی کند. به همین منظور آنها می‌بایست عابرین پیاده و ماشین‌هایی می‌ساختند که هدایتشان کاملا بر عهده‌ی هوش مصنوعی بود. حال خبر می‌رسد که نتیج این کار می‌تواند به محققینی که در زمینه‌ی ماشین‌های هوشمند و خودران تخصص دارند کمک بزرگی بکند.

تکنولوژی بکار گرفته شده در Watch Dogs 2 می‌تواند توسط دانشمندانی که مشغول آزمایش سیستم توقف خودروهای هوشمند در مواقع خطرناک هستند بسیار کارآمد باشد. در این صورت لازم نیست که محققان در آزمایش‌هایشان جان اشخاص حقیقی را به خطر بیندازند. حتی ممکن است در سطوح بالاتر، این پیشرفت‌ها آزمایش‌های علمی دیگری را نیز تسهیل نمایند.

جدا از اینها، دانشمندان می‌توانند با استفاده از اطلاعات جمع آوری شده توسط یوبیسافت، رفتارهای مخرب و غیر عادی هوش مصنوعی را شناسایی کنند و فورا در صدد رفع این ایرادات برآیند. حتی ممکن است این روش‌ها در شبیه سازی رفتار انسانی و تولید اندام مصنوعی نیز موثر باشند.

La Forte هنوز در ابتدای راه خود قرار دارد و برای اینکه آثار پژوهش‌هایش را در بازیهای ویدیویی ببینیم باید فعلا صبر کنیم.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.